معاونت آموزشی آموزش و پرورش شهرستان نور:

طرح شهید علی محمودوند در راستای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است

نور(پانا)- طرح شهید علی محمودوند با هدف شناسایی بازماندگان تحصیلی و زمینه‌سازی برای تحصیل رایگان دانش‌آموزان محروم از تحصیل با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نصیب آموزشی یکسان در کشور در شهرستان نور در دست انجام است.

کد مطلب: ۱۳۳۵۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهید علی محمودوند در راستای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است

محمدمهدی جهاندار لاشکی معاونت آموزشی آموزش و پرورش شهرستان نور در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت: طرح شهید علی محمودوند که شهید شاخص و مظلوم گروه تفحص با ۷۰ درصد جانبازی شیمیایی، موجی، قطع پا و ۲۵ ساچمه در دست بوده ،طرحی ابلاغ شده به تمامی استان ها و شهرستان ها است که، توریستی بودن و آمار بالای مهاجرت پذیری در سطح شهرستان نور دلیل عمده ای برای اجرای این طرح در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده و محروم از تحصیل بوده که در دست اجرا است .

وی در ادامه افزود: پس از ابلاغ این طرح با کمک دستگاه ها و ادارات مختلفی چون فرمانداری ، بهزیستی، کمیته امداد و شبکه بهداشت و درمان به شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل پرداختیم.

جهاندار لاشکی اظهار کرد : حدود ۵۰۰ دانش آموز شناسایی شدند که ۶۰ نفر از آنها در مقطع ابتدایی ، ۱۴۰ نفر در مقطع متوسطه اول و ۳۰۰ دانش آموز در مقطع متوسطه دوم را شامل می شد که علاوه بر شناسایی موفق به جذب و نگهداری ۹ دانش آموز تا به امروز شده و در آینده این آمار افزایش خواهد یافت.

معاونت آموزشی آموزش و پرورش شهرستان نور ادامه داد: از جمله برنامه های در نظرگرفته شده برای نگهداری و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل تهیه ملزومات آموزشی اهم از: کتب درسی ، لوازم التحریر ، روپوش مدرسه ، سرویس رفت و آمد و کمک های مالی و معیشتی است که با همکاری بهزیستی ، کمیته امداد و انجمن خیرین شهرستان در حال پیگیری است.

محمد مهدی جهاندار درپایان اضافه کرد : البته قابل ذکر است که هر ساله در حال تلاش برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل بوده ایم اما امسال با عنایت بر فرمایشات مقام معظم رهبری و شهید محمودوند به طور رسمی و جدی در حال پیگیری هستیم تا به زودی شاهد کمتر شدن آمار تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان باشیم.

دانش آموز خبرنگار: زهرا امینی فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار