معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش فارس:

ورزش‌های آیینی را باید در مدارس تقویت کنیم

شیراز (پانا) - مراسم توزیع تجهیزات ورزشی مدارس استان فارس و البسه ورزشی معلمان تربیت بدنی و همچنین یادواره معلم تربیت بدنی شهید سید احمد عاطفه‌مند در شیراز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ورزش‌های آیینی را باید در مدارس  تقویت کنیم

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: نزدیک به 33 هزار و 500 قلم تجهیزات ورزشی مدارس و ۶ هزار قلم البسه ورزشی معلمان تربیت بدنی در این مراسم توزیع خواهد شد.

مجموعه اعتباری که برای خرید این تجهیزات هزینه شده است، بالغ بر هفت میلیارد تومان بوده که پنج میلیارد از محل اعتبارات واریزی وزارتخانه و دو میلیارد آن از درآمدهای اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش فارس بوده است.

سید کاظم حسینی در ادامه افزود: امیدوار هستیم این تجهیزات را بتوانیم به یک هزار و 200 مدرسه از مدارس استان فارس تقدیم کنیم و انشالله روزی تمام 8 هزار مدارس فارس را مجهز به تجهیزات ورزشی خواهیم کرد.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت طرحی را ارائه دادیم تحت عنوان طرح شهید خرازی با عنوان آزادسازی و مردمی سازی مجموعه‌های ورزشی با رویکرد تربیتی و خانواده محوری که به زودی اجرا خواهد شد.

محمد جعفری در رابطه با مسابقات درون مدرسه‌ای تاکید کرد: رویکرد ما باید مدرسه‌محوری، فراگیرمحوری، مشارکت محوری و همچنین دانش‌آموز محوری باشد؛ یعنی دانش‌آموزانی که در رشته‌های مختلف مستعد هستند و استعدادهای آن‌ها شناسایی شده در فعالیت‌ها و مسابقات استانی، منطقه‌ای و حتی کشوری شرکت کنند.

وی مسابقات ورزشی درون مدرسه را خارج از کلاس درس تربیت بدنی فعال کنیم و به این درس توجه خاصی داشته باشیم.

جعفری گفت: محیط مدرسه را از طریق اجرای فعالیت‌های ورزشی فعال کنیم. میدان مسابقه، میدان تربیت و تجربه است. میدان رقابت، در کنار رفاقت و میدان آموزش اعتماد به نفس و مسائلی است که از اهداف سند تحول بنیادین بوده است.

وی در پایان افزود: استان فارس یکی از هفت استان برای اجرای طرح پایلوت طرح شهید طوقانی است که در آن به دنبال آموزش مرشدی دانش‌آموزان و انجام نرمش صبحگاهی با ضرب آهنگ زورخانه‌ای هستیم؛ ما اگر بخواهیم به هویت خودمان برگردیم ورزش‌های آیینی را باید تقویت کنیم، که در سال‌های آینده این طرح‌ها به نتیجه خوبی خواهند رسید.

دانش‌آموز خبرنگار: محبوبه سادات شریف سعدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار