مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ در جمع دانش‌آموزان نمازگزار:

یکی از عوامل کارآمد در تربیت دینی، همسویی خانواده و آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه تربیت دینی یکی از ضررورت‌های عصر فعلی است، همسویی خانواده با آموزش و پرورش و آموختن به‌موقع و صحیح خواندن نماز، از سوی والدین به کودک و نوجوان را از عوامل موثر در تربیت دینی برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
یکی از عوامل کارآمد در تربیت دینی، همسویی خانواده و آموزش و پرورش است

هادی زمانی نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با حضور در نماز جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) با دانش آموزان حاضر در این مسجد دیدار و گفتگو کرد.

هادی زمانی نژاد ضمن اهمیت نماز در دوران نوجوانی تصریح کرد: نماز ستون دین و یادآور حضور خدا در تمام لحظات زندگی انسان است، اهمیت نماز آنگونه است که حضرت علی(ع) در میدان صفین و سیدالشهدا، حضرت امام حسین(ع)، در گرماگرم نبرد عاشورا و در گیرودار مبارزه بی امان ظهر عاشورا، دست از نبرد می کشند و رو به سوی معبود، سر بر سجده می آورند. خواندن نماز بر هر مسلمانی واجب است و در اسلام سفارشات زیادی درباره آن شده است.

زمانی نژاد با تاکید بر نقش خانواده و آموزش و پرورش در تربیت دینی و انس کودکان و نوجوانان با نماز بیان کرد: تربیت دینی یکی از ضررورت های عصر فعلی است که با رویکردی نوین تلاشی جدی می طلبد. امروزه شیوه های آموزش و تربیت دینی از شکل سنتی و ابتدایی متحول شده به طوری که خانواده از یک سو و به شکل غیر رسمی به تربیت و آموزش دینی فرزندان می پردازد و از سوی دیگر دستگاه ها و نهادهای مختلف تعلیم و تربیت همچون آموزش و پرورش، عهده دار آموزش و پرورش تربیت دینی در جامعه هستند. یکی از عوامل مهم که کودک و نوجوان را در راستای این تربیت مهم دینی هدایت می‌کند، آموختن به موقع و صحیح خواندن نماز، از سوی والدین به کودک و نوجوان است.

وی ادامه داد: یکی از مؤثرترین عوامل در ترویج ارزش های اخلاقی و موفقیت در تربیت دینی و اجتماعی، محبت و مهرورزی است، زیرا سبب اتحاد و همدلی میان افراد جامعه می شود. تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به نماز از عوامل مهم انس و علقه دینی است که با تشویق آنها می توان باعث تثبیت انس به نماز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار