امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

مردم ایران در ۹ دی ثابت کردند، این انقلاب متعلق به آن‌هاست

فیروزکوه ( پانا) - امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت نهم دی روز بصیرت است؛ روزی که مردم انقلابی ایران ثابت کردند این انقلاب متعلق به آن‌هاست و رمز بقا و حفظ انقلاب حضور مردم در صحنه است .

کد مطلب: ۱۳۳۵۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مردم ایران در ۹ دی ثابت کردند، این انقلاب متعلق به آن‌هاست

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_ سیاسی نماز جمعه فیروزکوه گفت: یکی از ویژگی‌های انسان‌های مؤمن و باتقوا، صداقت و دوری از فریب است. مسئولان باید با مردم با صداقت رفتار کنند و وعده خلاف واقع ندهند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه با اشاره به ۹ دی بیان کرد: نهم دی، روز بصیرت است؛ روزی که مردم انقلابی و بصیر ایران، ثابت کردند این انقلاب متعلق به آنها است و رمز بقا و حفظ انقلاب، حضور مردم در صحنه است.

حجت الاسلام حیدری افزود: فتنه گران، نمی‌دانستند که خط قرمز ملّت ایران، ولایت و حرمت اهل بیت علیهم‌السلام است؛ به عزای امام حسین علیه‌السلام اهانت کردند، ولی مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی، جواب قاطعی دادند و بار دیگر ثابت کردند که «ما ملّت امام حسین هستیم»؛ بنابراین ۹ دی در تاریخ شکوهمند انقلاب، به عنوان «روز بصیرت و میثاق امّت با ولایت» ماندگار شد.

وی در ادامه گفت: دوازدهم دی ماه، سالروز وفات حضرت آیت الله مصباح یزدی است؛ شخصیتی که حقیقتاً عمار انقلاب بود و همچون چراغی فروزان در مسیر ولایت، نورافشانی میکرد.

امام جمعه فیروزکوه افزود: ایشان شخصیتی، بسیار مهربان و رئوف داشت و با وجود تخریب و ترور شخصیتی، در مسیر دفاع از ولایت، ثابت قدم ماند؛ درباره شخصیت علمی ایشان همین بس که رهبر معظم انقلاب، وی را مطهری و علامه طباطبایی زمان نامید که خلأ این شخصیت‌ها را در عصر ما پر کرده بود.

وی اذعان کرد: دولت سیزدهم، دولتی پرتلاش و جهادی است و برای خدمت به مردم شبانه روز تلاش می‌کند، ولی هنوز مشکلات معیشتی و گرانی به مردم فشار زیادی وارد می‌کند.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: مردم ایران بسیار پای‌کار و همراه انقلاب هستند و در عرصه‌های مختلف ثابت کرده‌اند؛ لذا مردم از دولت انتظار دارند که صادقانه با مردم صحبت کنند و مشکلات را در میان بگذارند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: دولت نباید در مشکلات سکوت کند تا ضد انقلاب سوء استفاده کند؛ جهاد تبیین که توسط رهبر معظم انقلاب یک واجب فوری و قطعی معرفی شد، شامل مسئولان هم می‌شود که بیایند مسائل را برای مردم تبیین کنند؛ از رئیس جمهور مطالبه داریم که علل گرانی‌ها را برای مردم تبیین کنند تا مردم دلگرم شوند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید قاسم سلیمانی، اذعان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که به شهید سلیمانی باید به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس‌آموز نگاه شود؛ چرا که شخصیت ایشان به عنوان یک مسئول تراز انقلاب اسلامی قابل الگوگیری است.

وی تصریح کرد: معنویت و اخلاص، تقوا و اخلاق مداری، تبعیت محض از ولایت، مردم‌دار و عشق به مردم از ویژگی‌های ممتاز مکتب شهید سلیمانی است.

امام جمعه فیروزکوه گفت: شهید سلیمانی، بارها در شرائط سخت جبهه و جهاد، با توسل و تضرع به اهل بیت به ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها، گره‌گشایی می‌کرد و این فرق مهم،‌ مدیر در مکتب شهید سلیمانی با مدیر لیبرال و غربگرا است: به طوریکه ژنرال‌های آمریکایی با درجه‌های فراوان، در مقابل عظمت شهید سلیمانی تعظیم می‌کردند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی، نمونه برجسته تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود؛ قاتلان و آمران شهادت حاج قاسم بدانند، قبل از آنکه به زباله دان تاریخ بپیوندند، تقاص دنیوی جنایت خود را خواهند دید.

حجت الاسلام حیدری در ادامه درباره هفته نهضت سوادآموزی بیان کرد: هفته نهضت سوادآموزی را خدمت همه زحمت‌کشان عرصه سوادآموزی تبریک عرض می‌کنم؛ در سال ۵۷ در گروه سنی ۱۵ سال به بالا، ۳۶ درصد باسواد داشتیم در حالیکه میانگین جهانی، ۶۹ درصد بود؛ ولی با تلاش و مجاهدت نهضت سوادآموزی، امروز آمار سوادآموزی نزدیک به ۱۰۰ درصد است.

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار