درگفت و گو با پانا عنوان شد :

استفاده از اتوبوس‌های سه کابین به جای تراموا

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت شهرداری تاکید بر ایجاد دو خط تراموا در تهران دارد اما کمیسیون تخصصی با آن موافق نیست و می توان از اتوبوس های چند کابین استفاده کرد .

کد مطلب: ۱۳۳۴۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از اتوبوس‌های سه کابین به جای تراموا

علی اصغر قائمی در گفت و گو با پانا درخصوص برنامه های شهردارتهران در حوزه موتورسیکلت های برقی که در جلسه هم اندیشی هفته گذشته به شورای شهر تهران ارائه کرد گفت: «یکی از موضوعاتی که در آن جلسه مطرح شد موضوع ورود موتور سیکلت های برقی بود ، سهم قابل‌توجهی از ترافیک تهران به‌خصوص در مناطق مرکزی شهر و آلودگی هوا ناشی از حرکت موتورهای کاربراتوری قدیمی است که تعداد این موتور سیکلت ها نیز بسیار بالا است . شورای شهر تهران حتما از توسعه موتورسیکلت برقی حمایت می کند و آن را ضروری می داند اما مدل اقتصادی این مساله یک معضل است که باید راهکار مشترکی توسط شهرداری و دولت و بخش صنعت طراحی شود بدون اینکه فشار سنگینی به موتورسواران بیاید ،این جایگزینی انجام شود.»

وی ادامه داد:« ورود تعداد اندکی موتور سیکلت برقی چاره‌ درد شهر تهران نیست. آمارهای غیررسمی حکایت از سه یا سه و نیم میلیون موتورسوار در شهر تهران می‌کند، اعداد بزرگ هستند. ما نمی‌توانیم معادلات این اعداد بزرگ را با اعداد مقیاس کوچک حل کنیم و ورود این تعداد اندک موتور سیکلت هیچ اثری در حل مشکلات ندارد.»

این عضو شورای شهر تهران درخصوص احداث خطوط تراموا در تهران هم توضیح داد: بیشتر اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل اعتقادی به تراموا ندارند، چندین سال پیش در این زمینه مطالعاتی شده بود که نشان می داد این مد حمل و نقلی کارایی چندانی ندارد ، حتی یک دوره‌ی کوتاهی در منطقه 12 به صورت آزمایشی هم اجرا شد و به این جمع بندی رسیدند که این نوع جوابگوی شهر نیست. تراموا قطاری است که روی زمین با دو واگن یا بعضا با یک واگن حرکت می‌کندگر اتوبوس سه کابینه یا چهارکابینه آورده شود همان ظرفیت جا به جایی را دارد بدون اینکه زیرساخت و ریلی بخواهد و یا شبکه برق‌رسانی و مسیر جدایی لازم باشد. پیشنهاد شهردار ایجاد دو تا خط تراموا است؛ راسته جمهوری و راسته‌ی انقلاب را پیشنهاد دادند و در صحبت‌هایشان هم گفتند که ما این مطالعات را مجدد بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که جوابگو هست. حالا باید روی موارد بحث‌های فنی شود ولی به نظر ما اگر تراموایی روی چرخ لاستیکی راه می‌رود بیاورند، کار همان تراموا را خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار