رئیس سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان:

آموزش دانش‌آموزخبرنگار به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان دانش‌آموزی در حال تحقق است

زاهدان(پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد آموزش خبرنگار دانش‌آموز یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان دانش‌آموزی است که به منظور تحقق شعار هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۳۳۳۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش دانش‌آموزخبرنگار به عنوان  یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان دانش‌آموزی در حال تحقق است

سومین کارگاه تخصصی آموزش خبرنگاری و خبرنویسی، ویژه دانش آموزان خبرگزاری پانا با حضور حسن بروشکی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حسین کیخا، مدیر سازمان دانش آموزی استان، رئیس اداره فرهنگی و هنری و رئیس اداره امور تربیتی اداره کل در اردوگاه دانش آموزی فاطمه زهرا(س)زاهدان برگزار شد.

در این جلسه حسین کیخا، مدیر سازمان دانش آموزی استان؛ با اشاره به نقش رسانه در تشریح وقایع گفت: اهمیت حوزه رسانه به گونه ای در عصر فعلی نمایان شده است که به هیچ عنوان نمی توان این حوزه را نادیده گرفت.

وی افزود: آموزش خبرنگار دانش آموز یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان دانش آموزی است که به منظور تحقق شعار هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی در حال انجام است.

کیخا از استمرار برگزاری دوره های تخصصی ویژه دانش آموزان خبر داد و افزود: سومین دوره آموزش تخصصی دانش آموز خبرنگاران در زاهدان برگزار شد و این دوره ها تا تکمیل فرآیند طرح «هر مدرسه، یک تیم خبری» در استان سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

در ادامه این جلسه حسن بروشکی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: یکی از مهم ترین عوامل مقابله با هجمه و توطئه دشمنان، بصیرت است.

حسن بروشکی افزود: تربیت نسلی بصیر که بتواند نقشه های دشمنان را نقش برآب کند، باید سرلوحه همه امور قرار بگیرد.

وی افزود: در شرایط کنونی ما باید انقلابی رفتار کنیم، باید برای کارهایمان هزینه بپردازیم و پرچم عدالت خواهی را بالا ببریم و منصفانه عمل کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان خطاب به دانش آموزان گفت: جوانان عزیز رفتار و عمل انقلابی هزینه دارد که باید بپردازیم. امروز اگر در جاهایی رشد کردیم هزینه اش را پرداخت کردیم، اگر از انقلابمان دفاع کردیم برایش ۳٠٠ هزار شهید داده ایم.

وی افزود: اگر هزینه نمی‌دادیم اینها را بدست نمی آوردیم، اگر در حوزه علمی، هسته ای پیشرفت کردیم برایش شهید دادیم،احمدی روشنی ها دادیم،طهرانی مقدم ها و... دادیم.

بروشکی ضمن اشاره به اهمیت رفتار انقلابی خاطرنشان کرد: درخواستی که از شما جوانان داریم رفتار انقلابی است نه حرف انقلابی، خیلی از افراد حرف انقلابی می‌زنند، اما اخلاق و عملشان یکی نیست، اگر نگاه ما نگاه انقلابی بود خیلی از اتفاقات امروز در جامعه به وجود نمی آمد.

وی تصریح کرد: جوانی فقط یک‌بار به انسان داده می‌شود، زندگی یک جاده یک طرفه است، آنچه را که در جوانی کسب کرده ای ذخیره می‌شود، اولین وظیفه جوان تقوا است. دوم بلند کردن پرچم عدالت خواهی؛ عدالت مساوات نیست، عدالت یعنی توجه بیشتر به قسمت هایی که در طول زمان دچار کمبودهایی بوده اند. سوم تقویت بنیه دینی و اجتناب از خشونت و تندخویی. چهارم مقابله با نظام سلطه و انقلابی بودن، مصمم بودن، هوشیاری، بیداری و پرکار بودن، خستگی ناپذیر بودن، پرانگیزه بودن، امیدوار بودن به آینده، شجاع و فداکار بودن و گوش به فرمان ولی بودن از مهم ترین وظایف جوانان عصر فعلی است.

وی خطاب به دختران دانش آموزان گفت: بانوی انقلابی و مومن باید غرور داشته باشد چرا که زن، جامعه را مدیریت می‌کند. جامعه ای مقتدر زمانی حاصل می‌شود که زنان غرورشان را به چیزی ارزان نفروشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار