رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

توسعه رشته‌های کاردانش مورد علاقه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت با توجه به استعداد‌ها، توانمندی‌ها و علایقی که دانش‌آموزان استثنایی در برخی رشته‌ها دارند، سعی می‌کنیم توسعه آن‌ رشته‌ها در اولویت قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه رشته‌های کاردانش مورد علاقه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با پانا در خصوص نوع نگاه توسعه‌‌گرایانه به دوره دوم متوسطه کاردانش، خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، اظهار داشت: «در رویکرد جدید تحولی وزارت آموزش و پرورش اولین کاری که در این رابطه انجام می‌شود توزیع متوازن رشته‌های موجود در سطح مدارس کشور است. در واقع یعنی رشته‌ها متناسب با زیست بوم، شرایط منطقه و آمایش‌های انجام شده در مدارس توزیع خواهد شد.»

وی ادامه داد: «همچنین با توجه به استعداد‌ها، توانمندی‌ها و علایقی که دانش‌آموزان استثنایی در برخی رشته‌ها دارند، سعی می‌کنیم توسعه آن‌ رشته‌ها در اولویت قرار گیرد. در حال حاضر نزدیک به ۳۶ رشته کار و دانش در سطح آموزش و پرورش استثنایی قابلیت اجرا دارند و مصوب هستند که بسیار مورد علاقه دانش‌آموزان قرار دارند، بنابراین توسعه‌ و افزایش این رشته‌ها از جمله اهداف ما خواهد بود.»

رئیس آموزش و پرورش استثنایی با تاکید روی این موضوع که سیاست اصلی در نگاه توسعه‌‌ای نسبت به رشته‌های کاردانش خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، توزیع متوازن مبتنی بر آمایش‌های انجام شده است، گفت: «مدارسی که اقدام به ایجاد رشته‌های تحصیلی جدید در مقطع متوسطه دوم کاردانش کنند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت و کمک‌های خاصی نیز از نظر تامین تجهیزات کارگاهی و مواد مصرفی دریافت می‌کنند‌.»

وی در‌ پایان خاطرنشان کرد: «سال گذشته برای ایجاد یک رشته جدید حدود ۵ میلیون تومان به مدرسه کمک می‌شد اما امسال با رویکرد جدید تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای ایجاد کارگاه و تجهیزات مربوطه کمک می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار