پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش ایلام به مناسبت هفته سوادآموزی

سوادآموزی ایجاد فرصت دوم برای بازماندگان از فرصت اول تحصیل است

ایلام (پانا) - به مناسبت هفته سوادآموزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام پیام تبریکی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزی ایجاد فرصت دوم برای بازماندگان از فرصت اول تحصیل است

متن پیام علی درویشی، مدیر کل آموزش وپرورش استان ایلام بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

‏ ‏‏ن وَالْقَلَمِ وَ مایَسْطُرُونَ‏

«فرمان تاریخی تشکیل سازمان نهضت سواد آموزی کشور در هفتم دی ماه سال 1358 از جمله کارهای مدبرانه و حکیمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره) و از ثمرات مهم انقلاب اسلامی بوده و نقطه عطفی برای آموزش بزرگسال در جامعه است.

اهمیت سوادآموزی در ایجاد تربیت صحیح فرزندان، توانمندی های افراد بزرگسال کم سواد و نوسواد، شایستگی ها و صلاحیت ها برای مشتاقان به سواد فردی و ثبات اجتماعی بیشتر آشکار می­ شود. اساساً آموزش بزرگسالان و قدم گذاشتن در مسیر سوادآموزی کاری سخت و مسئولیت پذیر است، کار سوادآموزی، کاری ارزشمند و دارای اجر معنوی است.

سوادآموزی ایجاد فرصت دوم ، برای بازماندگان از فرصت اول تحصیل است که آموزش و پرورش برای این افرادی که فرصت اول را از دست داده اند، فرصت دوم را مهیا کرده تا گام در مسیر باسوادشدن بگذارند. این امر به عنوان یک رسالت فرهنگی و سوادآموزی تکلیف محور و مردم پایه متوجه تک تک مردم و مسئولان کشور است.

از مهم­ترین و برجسته­ ترین دستاوردهای نهضت سوادآموزی و انقلاب اسلامی، کاهش فاصله درصد باسوادی بین مناطق شهری ، روستایی و عشایری، بین زنان و مردان بوده و امید که با منویات ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، طریق راه مجموعه خدمتگزار آموزش و پرورش استان ایلام و پیشگامان سواد و فرهنگ باشیم.

اینجانب توفیق و افتخارات کشور در سوادآموزی در تراز افق ترسیمی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی «ره» و در راستای مطالبه مقام معظم رهبری و فرا رسیدن هفته سوادآموزی را تبریک و تهنیت عرض کرده و تلاش و اهتمام همکاران ارجمند و فرهیخته در حوزه‌ معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان­‌ها و مناطق در راستای ارتقای شاخص­ه های باسوادی و تحقق اهداف عالیه‌ی نهضت سواد آموزی را ارج می‌نهیم و توفیقات همگان را از خداوند منان خواهان و خواستاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار