کارشناس ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش البرز:

ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی بر اساس دستورالعمل‌های بالادستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

کرج (پانا) - کارشناس ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی بر اساس دستورالعمل‌های بالادستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

کد مطلب: ۱۳۳۲۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی بر اساس دستورالعمل‌های بالادستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

الهام فرزام، کارشناس ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش البرز در نشست تحلیل عملکرد شاخص های ۱۴۰۰ و‌ برنامه ریزی در خصوص برنامه های ۱۴۰۱که با حضور نمایندگان معاونت آموزشی مناطق هشت‌گانه کرج و کارشناسان دوره دوم متوسطه استان در کانون امام علی (ع) برگزار شد، گفت: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش بند ۱۳ آمده است استقرار نظام جامع رصد و نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام آموزش و پرورش که سند بالادستی است جایگاه قانونی ارزیابی مشخص است. در فصل ۱۱قانون خدمات مدیریت کشوری و همچنین در آیین نامه اجرایی همین قانون بند 81و 82 بحث ارزیابی نیز تاکید شده است.

وی در ادامه افزود: ماده ۸۱ خدمات کشوری به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ می کند بحث استقرار نظام مدیریت عملکرد در سطح کلیه دستگاه های اجرایی که هر ساله گزارشی از عملکرد دستگاه اجرایی داده می‌شود و از ارزشیابی در ابعاد شاخص های عمومی و اختصاصی و نحوه اجرای احکام بر اساس آیین نامه های پیشنهادی باید تنظیم تهیه و به رئیس جمهور و مجلس ارسال شود.

فرزام اضافه کرد: ارزیابی یک فرآیند گسترده‌ است. ارزیابی عملکرد فرایند سنجش و اندازه گیری دستگاه ها در دوره های مشخص به گونه‌ای که انتظارات و شاخص های مورد قضاوت برای دستگاه های ارزیابی شونده شفاف شده و از قبل به آنها ابلاغ شود. این مسئله همان کاری است که تا به حال انجام شده است. از سال ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۴ ابلاغ برنامه ها (قبل از ارزیابی) در سامانه نظارت در اختیار مناطق گذاشته شده است که زمینه های ضروری در ایجاد محیط، پاسخگوی وظایف و تکالیف روشن و شفاف باشد، شاخص های ارزیابی دوره ای همراه با تشویق و تنبیه باشد که در استان البرز در جشنواره شهید رجایی که دستگاه آموزش و پرورش دستگاه برتر شد، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز به مجموعه نگاه مثبت داشتند و آنها را تشویق کردند و همچنین از ناحیه ۴ کرج که رتبه اول را در این زمینه کسب کرده بود از مدیر منطقه خواسته شد که از همکاران این مجموعه تقدیر به عمل آورد.

وی در پایان از ارسال بخشنامه آسیب شناسی و بهبود عملکرد شاخص های عمومی و اختصاصی خبر داد و گفت: همکاران به شاخص‌های سال قبل ارزیابی مناطق مراجعه کرده و دو فایل اکسل که ضمیمه بخشنامه است به استان ارسال کنند و همچنین از چگونگی بارگذاری مستندات و مراحل آن به همکاران آموزش های لازم را ارئه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار