در گفت‌وگو با پانا:

میثم منیعی: استقلال می توانست با اختلاف دربی را ببرد

تعویض های ساپینتو اشتباه بود/ داور آمده بود بازی را دربیاورد

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است این تیم می توانست دربی ۹۹ را با اختلاف مقابل رقیب دیرینه اش ببرد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
میثم منیعی: استقلال می توانست با اختلاف دربی را ببرد

مهدی جابری - میثم منیعی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به‌تساوی ۲ بر ۲ استقلال و پرسپولیس در دربی شماره ۹۹ اظهار داشت: «با توجه به تعطیلات درازمدت لیگ که به خاطر جام جهانی اتفاق افتاده بود، بازی بهتر ازآنچه انتظار داشتیم، بود. وقتی لیگ برای این مدت طولانی تعطیل می‌شود، تیم‌ها برای آماده نگه‌داشتن بازیکنان به دردسر می‌افتند. اما پرسپولیس و استقلال توانسته بودند، شرایط خود را بهبود ببخشند و بازیکنان فرم خوبی داشتند. در طول بازی هم هر دو تیم فرصت‌های خوبی برای گلزنی بیشتر داشتند که استفاده نکردند.»

وی افزود:«به عقیده من پرسپولیس بهتر از مهره‌هایی که داشت، استفاده کرد و بازی گرفت. اما نمی‌دانم وقتی استقلال بازی را پیش افتاد، چرا بازی را رها کرد. آن‌ها می‌توانستند از تاکتیک دفاع و ضد حمله استفاده کنند و با اختلاف دربی را ببرند. تعویض‌های ساپینتو اشتباه بود یا اینکه بازیکنان نتوانست خواسته‌های او را پیاده کنند. هرچه بود، اصلاً تیم ما نتوانست از این شانس بزرگ برای یک پیروزی بزرگ استفاده کند و به‌راحتی بازی برده را به حریف داد.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «وقتی تماشاگر نیست، فشاری روی بازیکنان نیست. بازیکن راحت می‌تواند بازی کند. استقلال در خط جلو بازیکنانی دارد که ازلحاظ فنی هیچ تفاوتی ندارند و همه‌شان می‌توانند فیکس باشند. بابایی، میرزایی، مطهری، قایدی و همه در یک سطح هستند. با داشتن این بازیکنان،وقتی تیم جلو بود، می‌توانستیم ضد حمله بزنیم و از سرعت بازیکنان استفاده کنیم. مشخص بود پرسپولیس برای جبران گل، بالا می‌آید و پست دفاعش خالی می‌شود. بهترین فرصت بود تا بتوانیم با اختلاف گل بازی را ببریم. یا روی این شیوه تیم کارنکرده بود یا اینکه بازیکنان نتوانستند دستور مربی را خوب اجرا کنند.درهرصورت خیلی راحت ۳ امتیاز حیاتی را از دست دادیم.»

میثم منیعی گفت: «داور در نیمه اول وقتی پرسپولیس جلو افتاد، تمام خطاهای ۵۰-۵۰ را به سود استقلال زد. در نیمه دوم وقتی استقلال پیش افتاد، سوت‌ها به نفع پرسپولیس شد و با هر لمسی، سوت می‌زد. تنها فغانی است که با تمام داوران ایرانی تفاوت دارد وگرنه بقیه می‌آیند تا بازی را دربیاورند. وقتی هم مساوی شد، داور می‌خندید. چون وقتی برنده‌ای نباشد، کمترین اعتراض و توجه به سمت داور است. داور می‌خواهد خودش را راحت بکند. البته بازی صحنه آن‌چنانی هم نداشت.»

وی تأکید کرد: «به نظرم پرسپولیس دست‌وپایش بسته بود و برای دربی بازیکن نداشت. به همین دلیل برنده دربی پرسپولیس بود. استقلال باید دربی را با اختلاف ۳، ۴ گل می‌برد و واقعاً حیف شد. نبودن لوکادیا و مصدومیت دیاباته بهترین شانس برای استقلال بود. آن‌ها در خط عقب، تخت فشار نبودند ولی در ۲۵ دقیقه اول بازی‌سازی نمی‌کردند. این مساوی به نفع تیم‌های تعقیب‌کننده بود. بااین‌حال معتقدم این لیگ هنوز مدعیانش را نشناخته است و ۷، ۸ بازی آخر تعیین‌کننده است. تیم‌هایی که اصلاً تصور نمی‌کردیم، خوب نتیجه گرفتند و برخی تیم‌ها هم مدعیان همیشگی هستند. چون لیگ فرسایشی است، هر تیمی که نیمکت قدرتمندی داشته باشد، موفق می‌شود. استقلال واقعاً دو تیم گردن‌کلفت دارد. یعنی اگر همین فردا دوباره دربی برگزار شود، می‌تواند ترکیبی به زمین بفرستد که چیزی از ترکیب این دربی کم نداشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار