در دیدار مدیر آموزش و پرورش بیرجند و مدیر مسئول «امروز خراسان جنوبی» اعلام شد:

حضور 2 هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان پیشرفت خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند از برگزاری اردوی راهیان پیشرفت با حضور بیش از 2 هزار دانش‌آموز در بیش از70 آموزشگاه بیرجند خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور 2 هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان پیشرفت خراسان جنوبی

مجید بهدانی در دیدار با مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی با بیان اینکه اردوهای راهیان پیشرفت به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان اول و دوم دبیرستان با مشاغل و صنایع مختلف در شهرستان در حال اجراست و تا پایان سال ادامه دارد، گفت: آموزش و پرورش در این راستا برنامه‌های متعددی را برای تبیین رشد و تعالی، توسعه و پیشرفت کشور، برای نسل جدید برنامه ریزی کرده تا این افراد از نزدیک با این پیشرفت ها آشنا شوند.

وی ادامه داد: طی مکاتباتی با اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لیست کارخانه‌ها و صنایع شهرستان که امکان بازدید دسته‌جمعی دانش‌آموزان را دارد، اخذ شده و پس از هماهنگی‌های لازم صورت گرفته دانش‌آموزان با اخذ رضایت‌نامه کتبی از اولیا در قالب اردوهای راهیان پیشرفت، از این اماکن بازدید می کنند.

بازدید از اماکن تفریحی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در ادامه با اشاره‌ به برگزاری اردوهای تربیتی بازدید از اماکن گردشگری و تفریحی شهرستان هم گفت: دانش‌آموزان در قالب اردوهای تربیتی از تمامی اماکن تفریحی و گردشگری شهرستان بازدید می کنند.

بهدانی با بیان اینکه امید، یکی از کلیدواژه‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امید وجود دارد، اما امید به آینده باید در بین دانش‌آموزان تقویت شده و افزایش یابد.

وی ادامه داد: از طریق برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، امید بین دانش آموزان زنده می شود و دانش آموزان از فضای یکنواخت کلاس خارج شده و موجب می‌شود تا دانش آموزان با فضای واقعی جامعه در عرصه های مختلف ارتباط برقرار کنند.

لزوم برنامه‌ریزی برای خلاق‌ها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند شور و نشاط را لازمه اردوهای دانش آموزی دانست و گفت: علاوه بر برنامه ریزی جهت سازماندهی اردوی راهیان پیشرفت برای استفاده حداکثری دانش آموزان باید با ابتکار و خلاقیت برای بعد از اردو و بازدید نیز برنامه داشته باشیم.

وی آگاهی را تأثیرگذارترین مؤلفه در تصمیم‌گیری برشمرد و گفت: همانطور که قابل ذکر است نسل جوان ما در معرض اطلاعات نادرستی از طریق فضای مجازی و رسانه‌‌های معاند هستند، برگزاری اینگونه اردوها موجب می‌شود تا سطح آگاهی در نوجوانان و جوانان افزایش پیدا کند که البته این دستاورد زمینه‌ساز تغییر بینش و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری در دانش‌آموزان و این نسل جوان خواهد بود.

بهدانی، با اشاره به اینکه بیش از دو ماه است این اردوها در شهرستان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 70 آموزشگاه اردوی راهیان پیشرفت برگزار شده است و برنامه‌ریزی شده تا پایان سال بیش از 5هزار نفر از دانش‌آموزان شهرستان به اردوی راهیان پیشرفت اعزام شوند.

وی از تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در قالب این قرارگاه از چهره های مختلف بنا به شرایط و موقعیت هر مدرسه برای حضور در مدارس در راستای جهاد تبیین استفاده‌ می شود.

بهدانی با بیان اینکه مدیران مدارس ما باید خلاق باشند و برای توسعه تفکر و رشد اجتماعی دانش آموزان باید در مدارس برنامه داشته باشند و زمان بگذارند، اذعان کرد: در زمینه سواد رسانه ای دانش آموزان هم تلاش می کنیم دوره هایی برگزار کنیم و در همین راستا نماینده روابط عمومی آموزش و پرورش در سطح مدارس شهرستان را شناسایی کرده ایم تا هر مدرسه یک خبرنگار و رابط خبری ما باشد و اخبار مدارس به اسم خبرنگار دانش آموز هم در سایت آموزش و پرورش درج می شود.

وی همچنین به برنامه پیوند مدرسه و مسجد در مدارس اشاره کرد و افزود: حجم کارهای بر زمین مانده در مدارس زیاد است.

وجود 84 مدرسه دو نوبته در استان

وی همچنین با اشاره به حضور چهره های موفق شهرستان در مدارس به عنوان الگو و معرفی به دانش آموزان از دیگر برنامه های آموزش و پرورش بیرجند یاد کرد و افزود: کمبود فضای آموزشی در سطح شهرستان بیرجند قابل توجه است و 84 مدرسه دو شیفت در بیرجند داریم که با بهره‌برداری از برخی پروژه ها در شهرک زعفرانیه، سایت اداری و انتهای امیرکبیر تا مهر سال آینده بخشی از کمبودها جبران می شود.

ضرورت ارتقای سواد رسانه ای

مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز در این جلسه خواستار تقویت خبرگزاری پانا شد و با بیان اینکه سواد رسانه ای دانش آموزان را باید افزایش دهیم، افزود: هر دانش آموز با توجه به امکانات زیرساختی مثل کامپیوتر و تبلت و گوشی هایی که دارد، می تواند یک خبرنگار حوزه آموزش و پرورش باشد و اخبار بکر ادارات را منعکس کند.

محمود حیدری با بیان اینکه برخی از دانش آموزان در تولید محتوا قوی هستند، ادامه داد: در مدارس و دانشگاه های ما روی سواد رسانه ای کار نمی شود که نیاز است از ظرفیت خانه مطبوعات برای آموزش معلمان در این حوزه و همچنین دانش آموزان بهره گرفت.

وی از آمادگی این مجموعه برای تولید محتوا و پوشش اخبار حوزه آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اطلاع رسانی در حوزه آموزش و پرورش ضعیف است که باید در تقویت این حوزه کوشید.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان، معرفی دانش آموزان برتر مدارس را در رسانه های گروهی و مکتوب بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: با معرفی دانش آموزان برتر و نمونه در رسانه ها، هم روحیه اعتماد به نفس در دانش آموزان تقویت می شود هم برای سایر دانش آموزان الگوسازی می شود.

حیدری همچنین خواستار ایجاد ایستگاه مطالعه در مدارس شهرستان شد و با بیان اینکه باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از دانش آموزان شروع کنیم، افزود: در این ایستگاه مطالعه می توان روزنامه های محلی را گنجاند تا دانش آموزان از مدارس فرهنگ مطالعه را بیاموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار