رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه: 

جهان امروز بیش از هر چیزی به «گفت‌وگو» نیاز دارد

تهران (پانا) - رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه بر ضرورت گفت‌وگو میان نخبگان تاکید کرد و گفت مفهوم همسایگی دولت سیزدهم بسیار فراتر از مفهوم سنتی است. 

کد مطلب: ۱۳۳۲۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
جهان امروز بیش از هر چیزی به «گفت‌وگو» نیاز دارد

شیخ‌الاسلامی، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در سومین مجمع گفت‌وگوی تهران که صبح امروز با حضور ۷۰ نفر از ۳۶‌ کشور از میان مقامات سیاسی، مدیران اندیشکده‌ها و موسسه‌های پژوهشی، اندیشمندان و پژوهشگران در مرکز مطالعات سیاسی ‌و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار کرد: این مجمع یک کنفرانس مهم در جمهوری اسلامی ایران که به دنبال گفت‌وگو در میان نخبگان است، چیزی که امروز بیش از هر چیزی جهان به آن نیاز دارد.

وی ادامه داد: در این مراسم ۷۰ مهمان از ۳۶ کشور جهان حضور دارند و مفهوم سومین مجمع درباره سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران؛ رهیافتی به دوستی و اعتمادسازی است. این مفهوم فراتر از مفهوم سنتی همسایگی است. این مفهوم می‌خواهد سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی را نشان دهد.

شیخ‌الاسلامی افزود: امنیت غرب آسیا، پیوند منطقه‌ای و امنیت انرژی، بحران اوکراین و تحولات افغانستان از جمله چهار پنل مهم این مجمع است که در آن نخبگان به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت.

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: مسئولیت همه نخبگان است تا بتوانیم یک درک عمیق‌تر و واقع‌بینانه از مسائل منطقه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار