وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای اداری لرستان خبر داد:

تخصیص اعتبار برای تامین سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس لرستان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای اداری لرستان از تخصیص اعتبار برای تامین سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس لرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص اعتبار برای تامین سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس لرستان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری اظهار کرد: هنرستان‌ها باید با زیست بوم منطقه مطابقت داشته باشند؛ به عنوان مثال در استان لرستان یک هنرستان برای فراوری درختان بنه و بلوط نداریم، در حالی که این استان زاگرس نشین یکی از مراکز اصلی رویش و زیستگاه این درختان هستند، اما در برخی مناطق کشور به این موضوع توجه شده است و در رفسنجان مرکز تحقیقات پسته وجود دارد، هویت هر بوم بر اساس قابلیت‌هایی که دارد باید توسعه یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که دانش‌آموزان باید خلاق تربیت شوند و در محیط‌های بیرون از مدرسه مهارت‌های زندگی و کار را فرا گیرند، اظهار کرد: با مراکز دانش‌بنیان برای انجام کارهای دانش‌بنیان در آموزش و پرورش و مدارس ارتباط داشته باشید و از پتانسیل این مراکز در راستای توسعه مهارت‌های دانش بنیان دانش آموزان استفاده کنید.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با تاکید بر این‌که مهارت پایه و آموزش در کنار هم به نگرش تبدیل خواهد شد، بیان کرد: باید دانش‌آموزان مهارت سواد رسانه‌ای را آموزش ببینند، زیرا اکنون چارچوب‌ و مدیریت افکار عمومی در محیط‌های خارج از فضای رسمی کشور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در برنامه درسی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مکلف شده بین ۱۰تا ۲۰ درصد ساعات درسی را در بیرون از کلاس درس تشکیل دهد.

استاندار لرستان هم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در خط مقدم تربیت فرزندان این مرز و بوم قرار دارد و پایه گذاری این رسالت مهم آمیخته با تعهد و مسئولیت پذیری است، گفت: آینده فرزندان کشور در گرو برداشتن موانع موجود بر سر راه ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پرورش است .

فرهاد زیویار با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای برداشتن موانع موجود بر سر راه آموزش اقدامات موثری صورت داده است افزود: رتبه بندی معلمان، اختصاص اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان‌ها، برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش و پیگیری مصوبات آن بخشی از این اقدامات محسوب می‌شود.

وی افزود: حمایت از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، یکی دیگر از اقدامات مهمی است که در شرایط کنونی پرداختن به این موضوع با توجه به حرفه آموزی دانش آموزان، از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این شورا به ظرفیت‌های بی‌نظیر آموزش و پرورش لرستان از جمله اردوگاه فرهنگی تربیتی آیت‌الله کمالوند خرم آباد اشاره کرد و گفت: احداث یک مسجد بزرگ در این اردوگاه و تامین زیرساخت‌های فرهنگی، رفاهی و ورزشی متناسب با نیاز دانش آموزان و نوجوانان با توجه به اینکه لرستان در شاهراه ارتباطی به مناطق عملیاتی جنوب غرب و غرب کشور است، می‌تواند بستر مناسبی در این زمینه باشد.

ضرورت بهسازی کانون ادب و استخر شنای امام علی(ع) خرم آباد، تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌ها، احداث سالن همایش برای گردهمایی‌های ملی، تکمیل پروژه‌های مناطق سیل زده و چند موضوع دیگر از مسائلی بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در این شورا به آن‌ها اشاره کرد و خواستاراختصاص اعتبارات ملی و استانی برای انجام آن‌ها شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار