دردسر بزرگ یک مصدومیت برای پرسپولیس؛ برنامه‌های گل‌محمدی برای دربی تغییر کرد

تهران (پانا) - آنطور که مشخص است شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت نمی‌تواند پرسپولیس را در دربی همراهی کند و به همین دلیل یحیی گل‌محمدی برنامه‌هایش را برای این دیدار تغییر خواهد داد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
دردسر بزرگ یک مصدومیت برای پرسپولیس؛ برنامه‌های گل‌محمدی برای دربی تغییر کرد

پرسپولیس که خودش را برای دربی بزرگ پایتخت آماده می‌کند، چند روز قبل در یک بازی دوستانه به مصاف سپاهان رفت و این بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید. اتفاق تلخ این دیدار برای پرسپولیسی‌ها مصدومیت شیخ دیاباته مهاجم بلندقامت این تیم بود. شیخ دیاباته مهاجم بلند قامت سرخ‌پوشان که جدیدترین یاغی فوتبال ایران به حساب می‌آید و انگیزه زیادی هم برای تقابل با تیم سابقش دارد، در اواسط بازی دوستانه مقابل سپاهان از ناحیه سفید ران دچار مصدومیت شدید شد و از بازی بیرون رفت. بعد از انجام ام آر ای و آزمایشات لازم مشخص شد شانس حضور شیخ در دربی بسیار پایین است و به احتمال فراوان مهاجم پرسپولیسی‌ها نمی‌تواند مقابل تیم سابقش به میدان برود.

شیخ که در ابتدای آمدنش به پرسپولیس هم دچار آسیب دیدگی شده بود، از بازی مقابل مس رفسنجان آماده بازی کردن شد و برای دقایقی به میدان رفت.او همچنین در بازی مقابل مس کرمان هم موفق شد تک گل ۳ امتیازی تیمش را بزند.

گل محمدی ققصد داشت در دربی با دو مهاجم تخصصی یعنی دیاباته و لوکادیا به مصاف رقیب سنتی برود ولی مصدومیت شیخ باعث خواهد شد تا سرمربی پرسپولیس برای دربی تغییر رویه بدهد. احتمال اینکه گل محمدی برای دربی دوباره تیمش را با تک مهاجم و سیستم ۱-۳-۲-۴ به میدان بفرستد، زیاد است. با این حال هنوز جانشین دیاباته در دربی مشخص نیست و نمی‌توان از حالا گفت کدام بازیکن در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان خواهد رفت.

با این وجود بازیکنانی که بعد از مصدومیت دیاباته شانس حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس را خواهند داشت را در این گزارش بررسی می‌کنیم.

سروش رفیعی

سروش که در این فصل دوباره به پرسپولیس بازگشته، مهره فیکس پرسپولیس در این فصل بوده و شانس زیادی دارد تا در دربی هم به میدان برود. در صورت حضور رفیعی در ترکیب اصلی، پرسپولیس با سیستم ۱-۳-۲-۴ و با حضور ۳ هافبک میانی به میدان خواهد رفت و سروش جلوتر از سرلک و کامیابی نیا و پشت سر تک فوروارد این تیم که لوکادیا خواهد بود، بازی می‌کند.

امید عالیشاه

کاپیتان اصلی پرسپولیس در این فصل هم شانس زیادی دارد تا با توجه به مصدومیت دیاباته در ترکیب اصلی به میدان برود و به عنوان مهاجم سایه در کنار لوکادیا قرار بگیرد. در صورت حضور امید در ترکیب اصلی، آزادی عمل این بازیکن زیاد خواهد بود و عالیشاه می‌تواند به نقاط مختلف زمین سر بزند و توپ گیری کند. تجربه بالای امید در دربی‌ها یکی از دلایلی است که این بازیکن را نسبت به سایرین متفاوت می‌کند و ممکن است گل محمدی به همین خاطر امید را در ترکیب اصلی قرار دهد.

سیامک نعمتی

سیامک برخلاف فصول گذشته، در این فصل کمتر فرصت بازی پیدا کرده و به دلیل حضور بازیکنانی مثل اسماعیلی فر و سعید صادقی، در هیچ بازی پرسپولیس فیکس نبوده است. نعمتی در تمرینات و بازی‌های دوستانه اخیر تیمش عملکرد خوبی داشته و کاملا آماده است تا در دربی به میدان برود.در صورت حضور سیامک در ترکیب اصلی، او در پست هافبک راست و یک خط جلوتر از دانیال اسماعیلی فر به میدان خواهد رفت و مهدی ترابی مهاجم سایه پرسپولیس در دربی خواهد بود.

علی نعمتی

اگر اتفاقی رخ ندهد، مثل بازی با سپاهان وحید امیری در دربی فیکس خواهد بود و در پست مدافع چپ به میدان خواهد رفت. با توجه به توانایی امیری برای بازی در سمت چپ و راست خط میانی و همچنین بازی به عنوان مهاجم، ممکن است گل محمدی از علی نعمتی به عنوان مدافع چپ استفاده کند و این بازیکن جانشین دیاباته شود. در این صورت وحید به عنوان هافبک چپ و یا مهاجم به میدان خواهد رفت.

مهدی عبدی و حامد پاکدل

این دو مهاجم که در این فصل کاملا به بازیکنان نیمکت نشین تبدیل شدند و هیچ گلی هم به ثمر نرساندند، در کنار لوکادیا و دیاباته مهاجمان تخصصی پرسپولیس به حساب می‌آیند. در صورتی که یحیی اصرار به استفاده همزمان از ۲ مهاجم تخصصی داشته باشد، عبدی یا پاکدل گزینه‌هایی هستند که شانس حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس را در دربی بدست خواهند آورد. هرچند با توجه به شرایط فعلی و البته عملکرد نه چندان خوب عبدی و پاکدل در ۱۱ هفته گذشته، احتمال حضور یکی از این دو بازیکن در ترکیب ثابت خیلی ضعیف خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار