وزیر نفت خبر داد:

اعمال تعرفه‌های جدید برای مشترکان پرمصرف گاز در قبوض دی‌ماه

سوخت هیچ واحد صنعتی قطع نخواهد شد/ مشترکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اگر الگوی مصرف را رعایت کنند تعرفه آن‌ها رایگان خواهد بود

تهران (پانا) - وزیر نفت ضمن هشدار به مشترکان پرمصرف گاز گفت حدود ۳۰ درصد از ۲۵ میلیون مشترک گاز پرمصرف هستند، گلایه‌ای نباید داشته باشند چون بنای دولت افزایش تعرفه این مشترکان پرمصرف است و در قبض‌های دی‌ماه آن‌ها این افزایش اعمال خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اعمال تعرفه‌های جدید برای مشترکان پرمصرف گاز در قبوض دی‌ماه

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فصل زمستان سوخت هیچ واحد صنعتی را قطع نخواهیم کرد. با توجه به فصل سرما و یخبندان در اکثر استان‌ها تلاش دولت این است تا زمستان بدون چالش را پشت سر بگذارد و از این رو از همه درخواست داریم تا الگوی مصرف را رعایت کنند.

اوجی با یادآوری اینکه تعرفه مشترکان پرمصرف گاز از ۱۶ آذر افزایش یافته است و در قبوض دی‌ماه مشاهده خواهند کرد، اظهار داشت: اما تعرفه پله‌های یک تا سوم مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کردند افزایش نمی‌یابد.

وزیر نفت از اتصال استان خراسان جنوبی شامل روستاها و شهرک‌های صنعتی به شبکه گازرسانی خبر داد و گفت: در خراسان جنوبی با کار جهادی این استان به شبکه گازرسانی متصل شد که در پیشرفت آن تاثیر خواهد داشت.

وزیر نفت خبر داد: تمامی خانواده‌هایی که زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و الگوی متناسب مصرف گاز را رعایت می‌کنند از تعرفه گاز رایگان برخوردارند.

اوجی به وضعیت آب و هوایی این روزها اشاره کرد ‌و گفت که هوا به شدت سرد شده و پیش بینی ما اینکه امسال از سالهای قبل سردتر است.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی انجام شده تا امسال زمستان بدون چالش به ویژه در بخش خانگی داشته باشیم.

وزیر نفت گفت: ۱۲ پله برای تعرفه گاز در نظر گرفتیم که پله‌های اول تا سوم که سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند هیچ افزایش قیمتی نداشته و نداریم و پله‌های بعدی که افزایش مصرف داشته باشند، با افزایش قیمت در نظر گرفته شده که در قبض دی ماه صادر می‌شود و این دسته از مشترکان گله مند نشوند.

به گفته اوجی حدود ۷۰ درصد مشترکان از ۲۵ میلیون مشترک از پله‌های اول تا سوم هستند که ۵۰ درصد بیشتر مصرف ندارند و افزایش تعرفه برای آنها اعمال نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار