معاونت پشتیبانی و مسئول پژوهش آموزش و پرورش رودهن:

بازتاب ترویج پژوهشگری در مدارس، دانشمندان، مخترعان و محققان مطرح فردای جامعه است

رودهن(پانا) - معاون پشیتبانی و مسئول پژوهش آموزش و پرورش رودهن گفت بازتاب درخشان ترویج پژوهشگری و کاوشگری در مدارس، دانشمندان، مخترعان و محققان مطرح فردای جامعه است.

کد مطلب: ۱۳۳۰۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بازتاب ترویج پژوهشگری در مدارس، دانشمندان، مخترعان و محققان مطرح فردای جامعه است

همزمان‌ با هفته پژوهش و اجرای برنامه پایلوت گرامیداشت این هفته در دبستان پروین اعتصامی رودهن از موسی شیرافکن، معاون توسعه منابع و پشتیبانی و مسئول پژوهش آموزش و پرورش رودهن گفت: «حقیقت‌جویی، میلی فطری و خدادای است که در سرشت آدمی نهاده شده است و بستر پیشرفت، توسعه فردی و اجتماعی و تکامل بشریت را از ابتدا تاکنون برایش فراهم کرده است، رهایی از جهل و حرکت در مسیر آگاهی و حقیقت همیشه برای انسان اندیشمند مهم و حیاتی مطرح بوده است.»

وی افزود: «تحقیق و پژوهش در مدارس و اشاعه آن بین دانش‌آموزان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که مدرسه کانون علم‌افزایی و علم‌آموزی از ابتدای مسیر تقویت پژوهشگری فرد است، دانش‌آموزان ما در مدارس باید در بستر‌ آموزشی و تربیتی خاص قرار گیرند که فقط نقش ورودی اطلاعات و آموزه‌ها را نداشته و منفعل عمل نکنند بلکه به پرادزشگرانی با ذهنی فعال و پویا تبدیل شوند تا در آینده هم در مسیر اعتلای کشور گام بردارند.»

شیرافکن در ادامه تصریح کرد: «برنامه‌های هفته پژوهش در تمامی مدارس رودهن به صورت کاملا منظم و با برنامه به مرحله اجرایی درآمده و همچنان ادامه دارد، بی‌شک دانش‌آموزان ما از همین نقطه‌های ابتدایی پژوهش، به تدریج با فرهنگ تحقیق و پژوهش و ضرورت آن برای پیشرفت همه جانبه خود و‌ جامعه آشنا شده و امید است که این‌ اقدامات در مدرسه انگیزه‌بخش ادامه مسیر کاوشگری و محققی برای دانش‌آموز شود و قطعا فرایند تشویق و ترغیب به عهده نظام تعلیم و تربیت و بانیان آن است که باید متعهد و مسئول به این‌امر بوده و عمل کنند.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار