دبیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن:

مدرسه را با اقدامات فرهنگی مناسب، به خاستگاه ارادت به ائمه تبدیل کنیم

رودهن (پانا) - دبیر درس پیام‌های آسمانی مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن گفت ایجاد شور معنوی و مذهبی به واسطه اقدامات فرهنگی و مذهبی متناسب، مدرسه را خاستگاه ارادت به ائمه را برای دانش‌آموزان خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه را با اقدامات فرهنگی مناسب، به خاستگاه ارادت به ائمه تبدیل کنیم

علی‌اکبر نامنی، دبیر پیام‌های آسمانی مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن در گفت وگو با پانا بیان کرد: «یکی از نعمت‌ها و موهبت‌های جامعه ما این است که در ایام خاص دچار تغییر و تحول معنوی و مذهبی می‌شود و فرصت‌های بی‌نظیر تربیتی پیدا می‌شود، مثل اعیاد غدیر، قربان و بعثت و اعیاد ولادت ائمه اطهار و همینطور ایام سوگواری که مهمترین آن ایام محرم و فاطمیه و شب‌های قدر است. هر اندازه بتوانیم فضایی سازنده و با تدبیر مذهبی در مدارس به وجود بیاوریم بهره تربیتی بیشتری برای دانش‌آموزان فراهم خواهیم کرد.»

این دبیر در ادامه افزود: «یکی از مهم‌ترین اهداف تربیتی که در مدارس دنبال می‌شود دستیابی دانش‌آموزان به هویت دینی و مذهبی و رشد و تکامل در این زمینه است، بنابراین برگزاری مراسم‌های ویژه ائمه و امامان در مدارس یک موقعیت خوب تربیتی را در اختیار قرار می‌دهد که ضمن ایجاد انس و الفت دانش‌آموزان به ائمه، زمینه شناخت و ایمان فراهم شود و تسهیل‌گر مسیر تحقق یک هویت دینی مستحکم برای دانش‌آموز شود.»

نامنی در پایان خاطرنشان کرد: «مدارس می‌توانند به قطب و خاستگاهی برای شناخت و بصیرت معنوی تبدیل شوند اگر اقدامات تربیتی و فرهنگی در مسیر درست، متناسب و با شور و هیجان و تعهد انجام و برنامه‌ریزی شود که قطعا در ایجاد رابطه معنوی دانش‌آموزان با ائمه و امامان موثر و مفید خواهد بود و ایام فاطمیه یکی از همین موقعیت‌های ویژه‌ای است که مدارس در راستای هویت دینی، بسیار تخصصی و با مهارت می‌توانند از آن استفاده کرده و دانش‌‌آموزان را وارد مسیر دین و رغبت به آن کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: مهدیار نجاتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار