آماده‌باش مدیریت بحران تهران در پی تداوم آلودگی هوا

تهران (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد آلودگی هوا در پایتخت از آمادگی مدیریت بحران در این خصوص خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش مدیریت بحران تهران در پی تداوم آلودگی هوا

حامد یزدی مهر با اشاره به هشدار زرد آلودگی هوا در پایتخت گفت:‌ برابر اعلام سازمان هواشناسی پایداری و سکون نسبی جو از امروز چهارشنبه ۱۶ آذر تا پایان روز جمعه ۱۸ آذر ماه پیش بینی شده است. از طرفی دیگر عدم وزش باد قابل ملاحظه و به تناسب آن افزایش آلاینده‌های جوی از مخاطرات این وضعیت جوی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق این پیش‌بینی مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان تهران تحت تأثیر این مخاطره هستند، گفت: با توجه به انباشت نسبی آلاینده‌ها و افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس از افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌خواهیم از تردد در فضای باز اجتناب کنند. همچنین لازم است که بیماران قلبی و ریوی و افراد سالمند و خردسال نیز از تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند و با جدی گرفتن هشدارها در خانه بمانند.

یزدی مهر با بیان اینکه مدیریت بحران استان تهران نیز در این خصوص از آمادگی لازم برخوردار است، گفت:‌به دستگاه‌های امدادی و اجرایی نیز تاکید شده که اقدامات لازم را برای این شرایط انجام داده و تمهیدات مربوطه را اتخاذ کنند. همچنین لازم است که نسبت به تردد خودروهای آلاینده تمهیدات لازم اندیشیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار