موافقت کمیسیون عمران و کشاورزی مجلس با برنامه‌های مهرداد بذرپاش

تهران (پانا) - گزارش کمیسیون عمران و کمیسیون کشاورزی در جلسه بررسی صلاحیت و اخذ رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دقایقی پیش در صحن علنی مجلس قرائت شد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
موافقت کمیسیون عمران و کشاورزی مجلس با برنامه‌های مهرداد بذرپاش

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران در جهت ارائه گزارش این کمیسیون برای بررسی برنامه‌ها و صلاحیت مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: جلسه‌ای در ۱۵ آذر ماه با حضور اکثریت اعضا و وزیر پیشنهادی تشکیل شد. در این جلسه وزیر پیشنهادی سوابق، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را ارائه و اعضای کمیسیون دغدغه­‌ها، اولویت‌ها و انتظارات خود را بیان کردند. ‌اصالت مدرک تحصیلی ایشان استعلام و مدرک دکتری ایشان از دانشگاه علامه طباطبایی تایید شد.

وی در تشریح مهمترین برنامه‌ها و تعهدات بذرپاش گفت: تسریع در اجرای قانون جهش تولید مسکن، تعیین تکلیف طرح‌های عمرانی نیمه تمام، ایجاد فرصت برای عموم مردم در عرصه ساخت و سرمایه‌گذاری مسکن، ارتقای کیفیت و سرعت ساخت‌وساز با استفاده از فناوری‌های نوین و ارتقای نظام فنی و اجرایی ساختمان، اتخاذ تدابیر حمایتی از مستأجرین، بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تنظیم‌گری بازار زمین و مسکن، تثبیت بازار مسکن و زمین و جلوگیری از سفته‌بازی با اعمال ابزارهای مالیاتی، بهبود و توسعه نظام تأمین مالی مسکن و افزایش سهم تسهیلات بانکی و سایر ابزارهای مالی در تأمین مسکن و اجاره، بازنگری در وظایف و نحوه مداخلات سازمان نظام مهندسی کشور و بهبود طول عمر مفید ساختمان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی از جمله مهمترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود.

وی بیان کرد: در حدود 190 عنوان برنامه در حوزه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری در برنامه پیشنهادی ایشان تدوین شده است که از لحاظ تناسب، واقع‌گرایی، صراحت، انسجام، جامعیت و آینده‌نگری مطلوب و از لحاظ شفافیت، سنجش پذیری و زمانبندی متوسط ارزیابی می­‌شود. برنامه‌های تدوین شده بذرپاش از لحاظ انطباق با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، برنامه ششم توسعه و قوانین تکلیفی وزارتخانه ذیربط کاملا همسو و مرتبط است.

ایری گفت: با توجه به سوابق تحصیلی و پیشینه اجرایی ایشان در سمت رئیس دیوان محاسبات، معاون رئیس‌جمهور و هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و برنامه­‌های پیشنهادی، کمیسیون ایشان را در خصوص قانونمندی و قانون‌گرایی، انتخاب و بکارگیری مدیران صالح و کارآمد، عدالت، مبارزه‌طلبی با فساد و افزون‌طلبی، سبک و شیوه مدیریتی و حکمرانی انقلابی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و مردم‌گرایی و تعامل با نمایندگان مجلس، فردی توانمند و شایسته ارزیابی کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون مهرداد بذرپاش را شایسته تصدی وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد. کمیسیون انتظار دارد ایشان به صورت ویژه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، توسعه، نگهداری و ایجاد راه‌های روستایی و توسعه حمل و نقل بین‌المللی را در اولویت برنامه‌های اجرایی آن وزارتخانه قرار دهد.

سپس ذبیح‌الله اعظمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی نیز به ارائه گزارش کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست پرداخت و گفت: ۵۶ درصد از برنامه‌های وزیر پیشنهادی کاملاً منطبق با اسناد بالادستی و ۳۰ درصد موارد نیز همسو است لذا این کمیسیون این وزیر را شایسته تصدی این وزارتخانه دانست.

‌محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، حمید سجادی وزیر ورزش، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عیسی زارع پور وزیر ارتباطات نیز در صحن علنی و جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار