چمران: اصل جنبش دانشجویی، ضد آمریکایی بود

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تبریک 16 آذر روز دانشجو، استکبار ستیزی و ضدآمریکایی بودن را از شاخص‌های اصلی جنبش دانشجویی در ایران برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
چمران: اصل جنبش دانشجویی، ضد آمریکایی بود

در جریان برگزاری یکصد و دوازدهمین صحن علنی شورا مهدی چمران، رییس شورای شهر پایتخت در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم، به مقام بلند آنان ادای احترام کرد.

وی با مرور روزهای مهم تقویم کشور با اشاره به روز ۱۶ آذر که بنام روز دانشجو نامگذاری شده در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان قندچی، بزرگ نیا و شریعت رضوی، سه دانشجوی شهید این روز اظهار کرد: اصل جنبش دانشجویی یک حرکت ضد انقلابی بود که ریشه ی آن دخالت های استکبار جهانی در امور داخلی کشور و تاراج منابع عمومی ایران بود و ریشه این حرکت انقلابی از ورود نیکسون به ایران آغاز شد که در ادامه جریان کودتای ۲۸ مرداد بود.

رییس شورای شهر با اشاره به وقایع نگاری هایی که از تحرکات و جنبش هایی که در روز ۱۶ آذرماه به وقوع پیوسته اظهار کرد: یکی از ملموس ترین و وقایع نگاری هایی که صورت گرفته نمونه نگارش شده از جزئی ترین اتفاقات توسط شهید دکتر مصطفی چمران منتشر شده که وی هم در بطن این اتفاق حاضر بود و حتی دچار جراحات نیز شده بود.

وی ادامه داد: این واقعه نگاری با ذکر پیشینه و ریشه گویی آن مبین این بود که این تحرکات از ۲۸ مرداد کلید خورد و در نهایت اقدام ضد استکباری به جایی رسید که در ۱۶ آذر اعتراض دانشجویان به یک حرکت عظیمی برای سرنگونی نظام دیکتاتوری تبدیل شد.

چمران در ادامه با تبریک این روز به دانشجویان کشور خاطر نشان کرد: نسل دانشجو، نسلی پویا و روشن است و ما خرسندیم که هرروز کشور شاهد پیشرفت ها و فتح قله های موفقیت توسط دانشجویان کشور است و بخود می بالیم که این جوانان ایران را در تمام عرصه ها سربلند کردند و خواهند کرد و امیدواریم با پیشرفت های بیشتر علمی برگرفته از مبانی دانشگاهی کشورمان به جایگاه حقیقی و واقعی خود در دنیای کنونی برسد.

وی در ادامه با یادآوری هفته بزرگداشت و تکریم معلولان کشور از این افراد که بمناسبت این روز در صحن شورای شهر حاضر شدند تقدیر کرد و اظهار داشت: هرچقدر برای جامعه معلولان علیرغم تلاشها و ماموریت هایی که انجام شده کار شود بازهم کم است و باید فعالیت های بیشتری در خصوص مناسب سازی صورت گیرد تا سهولت در فعالیت های این عزیزان را در امور روزانه خود شاهد باشیم.

چمران اضافه کرد: ما در مجموعه شورا و شهرداری تهران بدنبال این هستیم تا اقدامات بیشتری در تکریم معلولان و افراد کم توان جامعه صورت دهیم و از هرگونه تلاش کوتاهی نخواهیم کرد.

رییس شورای شهر تهران در ادامه به ۱۳ آذرماه سالروز شهادت امیرسرتیپ دوم اکبر نجفی پدر بزرگوار سرکار خانم سوده نجفی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران اشاره کرد و به مقام این شهید ادای احترام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار