مدیرعامل بورس تهران؛

دارویی ها سهام شناور خود را افزایش دهند

خبرگزاری پانا: مدیرعامل بورس تهران کمک به صنعت دارو را وظیفه ملی بازار سرمایه دانست و گغت : شرکت های دارویی باید ارتباط بیشتری با ارکان بازار سرمایه داشته باشند و سهام شناور خود را افزایش دهند و از ابزارهای مالی بیشتری استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی بورس تهران، در این جلسه مدیرعامل بورس تهران، مدیران ارشد بورس، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت های دارویی حاضر در بازار سرمایه و نمایندگان وزارت بهداشت حضور داشتند.

حسن قالیباف اصل، مدیرعامل بورس تهران هدف از تشکیل میز صنعت در بورس را بررسی مشکلات و معضلات صنایع حاضر در بورس عنوان کرد و گفت: اگر معضلات صنایع از سمت بازار سرمایه، سازمان بورس و نهادهایی که به شکلی در این حوزه فعال هستند و با حوزه های تصمیم گیری در ارتباط هستند، مربوط باشد ما برای کمک به رفع آنها تلاش می کنیم.

وی افزود: دارو، صنعت پر جمعیت بورس است و در گذشته از صنایع بزرگ و مهم بورس به شمار می رفت ولی هم اکنون جزو صنایع کوچک محسوب می شود، زیرا برای توسعه آن فکری نشده و در قیاس با صنایع دیگر بورس به صنعت کوچک تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد کاری بزرگ انجام دهد باید یک سازمان بزرگ، سرمایه گذار بزرگ و بنگاه اقتصادی بزرگی داشته باشد.

قالیباف اصل گفت: به لحاظ ارزش ریالی حدود 40 تا 50 درصد دارو وارداتی و مابقی تولید داخل است که نشان می دهد پتانسیل در این صنعت وجود دارد، ولی شرکت هایی که در این صنعت فعالیت دارند به ندرت به سراغ تامین مالی و افزایش سرمایه می روند و احساس می شود که پروژه و طرح جدید تعریف و اجرا نمی شود که شرکتها از تامین مالی از طریق بازار سرمایه و افزایش سرمایه استقبال نمی کنند.

سخنگوی شرکت بورس تهران سهام شناور صنعت دارو را در بورس پایین عنوان کرد و افزود: سهام شناور این صنعت پایین است در حالیکه جزو صنایع مهم و استراتژیک در کشور محسوب می شود، زیرا با جان و سلامتی مردم ارتباط دارد و در سیاست های دولت جزو صنایع مهم است.

مدیرعامل بورس تهران بر آمادگی بورس برای کمک به صنعت دارو تاکید کرد و اظهار داشت: باید در حوزه هایی که معضلات اصلی وجود دارد به طور خاص به آنها پرداخته شود و پیشنهادات اجرایی مطرح شود تا در حوزه های تصمیم گیری به جمع بندی رساند و مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: پس از حل مسائل، سایر موضوعات مربوط به خود بنگاه هاست؛ مانند اینکه باید افزایش سرمایه دهند و بزرگ شوند و پروژه های جدید تعریف کنند و برای تولید بخش اعظم دارو در کشور قدم برداشته شود.

مدیرعامل بورس تهران کمک به صنعت دارو را وظیفه ملی بازار سرمایه دانست و ادامه داد: از دلایل مهم کمک بورس به صنایع، بحث تامین مالی است و شرکت های دارویی باید ارتباط بیشتری با ارکان بازار سرمایه داشته باشند و سهام شناور خود را افزایش دهند و از ابزارهای مالی بیشتری استفاده کنند.

قالیباف اصل تصریح کرد: بورس آمادگی دارد در ارتباط با حوزه تامین مالی و آشنایی با ابزارهای مالی آموزش هایی را به این شرکت ها ارایه کند و این بنگاه ها را حمایت کند تا یک طرح افزایش سرمایه یا اوراق مشارکت آماده شود و شرکت ها بتوانند از طریق بازار سرمایه تامین مالی کنند.

وی در پایان گفت: شرکت­هایی که در بورس حضور دارند باید با شرکت هایی که در بورس نیستند تفاوت داشته باشند و به عبارتی شرکت های حاضر در بورس نباید مشکل مالی و نقدینگی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار