معلولیت، محدودیت نیست

کرج (پانا) - معلولیت محدودیت نیست. بسیاری از معلولین هستند که با وجود وضعیت جسمانی که دارند خوشبختانه برای کشور افتخارآفرین هستند. معلولان معمولا هنرهایی را می‌توانند خلق کنند که انسان‌های عادی شاید قادر به خلق آنها نباشند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
معلولیت، محدودیت نیست

معلول از نظر لغوی به معنای هر چیزی که آن را به علت و سبب ثابت کرده باشند. پس معلول آمده است تا ثابت کند که می تواند جز بهترین‌ها باشد اگر چه از نظر فیزیکی دچار مشکل است، اما با ایمان، اراده، پشتکار، تلاش و امید والا خود می‌تواند در اوج انسانیت و خوشبختی قرار گیرد.

معلولین افرادی هستند که در خلاف جهت آب شنا می کنند و هر روز فعل ما می توانیم را برای انسان‌های سالم ولی ضعیف معنا می کنند و سالهاست که همه ما به توانمندی این گروه از افراد جامعه ایمان آورده ایم و بارها شاهد ثبت موفقیت آنها در زمینه های مختلف ورزشی، علمی و ....بوده ایم.

معلولیت دشواری‌های زیادی دارد، ولی محدودیت به شمار نمی رود، زیرا محدودیت اصلی در جسم انسان نیست و فقط در روح و باور وی است. به همین علت معلولان باید فرصت یابند تا استعدادهای خلاق هنری و فکری خود را رشد داده و آن را نه تنها برای منافع خود ،بلکه برای غنی سازی جامعه به کار گیرند همچنین درکنار انجام کارهای روزمره توجه به تفریح و ورزش را فراموش نکنند زیرا ورزش موجب سلامت جسم و بهداشت روانی بخش عظیمی از نیروی خلاق معلولان می شود.

سازمان ملل متحد نیز حدود ۲۵ سال پیش ۱۲ آذر ماه را با هدف افزایش سطح آگاهی در مورد مسائل مربوط به زندگی این افراد در زمینه های مختلف اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی روز جهانی افراد دارای معلولیت نام گذاری کرد که حدود ۱۵ درصد جمعیت جهان یعنی حدود یک میلیارد نفر از جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

دانش آموز خبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار