امام جمعه شهرستان نایین:

بزرگترین جهاد در جنگ تبلیغاتی دشمن، تبیین اهداف انقلاب اسلامی است

نایین (پانا) - امام جمعه شهرستان نایین گفت بزرگترین جهاد در میدان جنگ تبلیغاتی دشمن، تبیین اهداف انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۱۳۲۸۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین جهاد در جنگ تبلیغاتی دشمن، تبیین اهداف انقلاب اسلامی است

حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد مطهرخو در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان نائین ضمن تبریک پیشاپیش روز دانشجو به تمام دانشجویان، خطاب به این قشر مهم جامعه اظهار کرد: دانشجویان ما بدانند، شانزدهم آذر ماه و روز دانشجو، متعلق به دانشجویان ضد ریچارد نیکسون است. متعلق به دانشجویان ضد آمریکاست. متعلق به دانشجویان ضد سلطه است. آنها باید اطلاعات شان را از منابعی به جز فضای مجازی بگیرند و اطلاعاتشان را قوی تر کنند. مطالعات ما کم است. این قشر مهم جامعه امروز باید با تبیین حقایق به امید آفرینی جامعه بپردازند. باید به این مطالبه رهبر معظم انقلاب برای بسط معنویت، اخلاق و بصیرت لبیک گویند و در این زمینه در امتداد راه پر افتخار انقلاب اسلامی، گام بردارند.

وی افزود: شانزدهم آذرماه سال ۱۳۳۲، چهار ماه بعد از کودتای ۲۸ مرداد، دانشجویان در آن خفقان و شرایطی که خود آمریکا، کودتای ۲۸ مرداد را رقم زد و در یخ زدگی ملت، در اعتراض به آمدن ریچارد نیکسون، معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران حاضر شدند و در این جریان اعتراضی، سه دانشجو شهید شدند.

امام جمعه شهرستان نائین دانشجویان را بیدارکنندگان امت و گفتمان ساز دانست و بیان کرد: شهید بهشتی دانشجو را موذن جامعه خطاب می‌کند. کار دانشجو بیدار کردن مردم برای ادای بالاترین دستور الهی است. اگر موذن خواب بماند، مردم نیز خواب می‌مانند. دانشجویان می‌توانند بیدارکنندگان امت و گفتمان ساز باشند. وظیفه مهم و سنگینی بر عهده آنها است.

وی به تبیین اهداف مسیر انقلاب اسلامی توسط تمام اقشار جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام، انقلاب و این ملت بیش از ۴۰ سال است برای خاموش کردن نور الهی، خود را به آب و آتش زدند، اما تاکنون به حول و قوه الهی نتوانستند غلطی کنند. مهم این است که مردم خسته و ناامید نشوند. تمام جامعه به ویژه فرهیختگان، علما، طلاب، اساتید و دانشجویان، مردم را به عاقبت این راه آگاه کنند.

امام جمعه نایین تاکید کرد: بزگترین جهاد در میدان تبلیغات این است. اگر آنها می‌خواهند با دروغگویی و شایعه پراکنی و رسانه هایشان، مردم را ناامید کنند، باید از همین طریق با آنها مقابله کرد. قشر مهمی که می‌تواند این کار را بکند، دانشجو است.

مطهرخو، اولین گام برای تحقق وعده الهی را داشتن امید و نگاه خوشبینانه به آینده عنوان کرد و گفت: امید کلید تمام قفل ها و قوه محرکه جامعه است. رمز و راز شکست ناپذیری نهضت فاطمی و حسینی، امید به تحقق وعده های الهی است. حضرت زینب سلام الله علیها در مقابل یزید و تمام یزیدیان زمان فرمود که هرچه می‌توانی نقشه بکش، هر سعی و تلاشی می‌توانی بکن. به خدا سوگند یاد ما محو نشدنی است.

وی افزود: پیروزی نهایی جبهه حق مبتنی بر قانون و برنامه ریزی است. پنج عامل باعث پیروزی جبهه حق و اسلام است. اراده الهی، رهبر الهی، نیاز فطری جامعه، داشتن حقانیت و جامعیت و پاسخگو بودن آموزه ها برای تمام نیاز های جوامع انسانی این پنج عامل است. از این رو مجاهدان جامعه حق، ذیل مدیریت رهبر الهی باید برای تحقق وعده الهی بکوشند.

مطهرخو ادامه داد: مکتب اهل بیت و مکتب ثقلین، دشمن بسیار دارند و این دشمن تمام ابزار های دشمنی را به کار می برد. یکی از مهم ترین ابزار های او، جنگ تبلیغاتی و رسانه ای است. در چند سال اخیر در مقابله اینها با کشورمان و هم اکنون هم در کشور چین، استفاده دشمن از این ابزار قابل مشاهده بوده و است. البته حمله اینها، بی ثمر خواهد بود و پیروزی نهایی با جبهه حق است زیرا طبق کلام وحی، خداوند پیروزی را برای جبهه حق مقرر کرده است.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار