درمانگر مرکز مشاوره روان‌شناختی شهرقدس تاکید کرد:

ضرورت در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی هر دانش‌آموز در روند آموزش‌های روانشناختی

شهر قدس(پانا)- درمانگر مرکز مشاوره روان‌شناختی گفت هر دانش‌آموزی منحصر به فرد است و دارای خلق وخو و منش‌های متفاوتی است که ضرورت دارد در روند آموزش‌های روانشناختی درنظر گرفته شود.

کد مطلب: ۱۳۲۸۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی هر دانش‌آموز در روند آموزش‌های روانشناختی

جلسه آموزشی، توجیهی و توانمندسازی رابطان مشاور شاغل در مدارس شهرستان قدس با موضوع «ویژگی‌های رشد و شناختی کودکان و نوجوانان» در حال تحصیل در مقاطع تحصیلی در سالن اجتماعات شهید دهنو شهرستان قدس با هدف تشخیص دانش‌آموزان درگیر مشکلات روان‌شناختی و ارجاع به هنگام آنها، برگزار شد.

مونا بزرگمهری، درمانگر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی شهرستان قدس گفت: دانستن مسائل رشدی در آموزش و پرورش با دوره‌های سنی که مواجه هستیم، یکی از مسائل مهم در روانشناسی رشد است که در شناخت هنجارها، ناهنجارها و تاخیرهای رشد دانش‌آموزان کمک خواهد کرد تا مسائل رشد را بشناسیم؛ سلامت روان کودک و نوجوان بخشی از سلامت و رفاه جامعه است و ما باید کمک کنیم تا مشکلات خانواده‌ها و جامعه حل شود و زمانی موفق می‌شویم که اینگونه آموزش‌ها در سیستم آموزش و پرورش نهادینه شود.

بزرگمهری گفت: هر دانش‌آموزی منحصر به فرد است، با خلق و خو و منش‌های متفاوت که باید به تفاوت‌های وراثت و محیط که با توجه به نظریه‌های مهم روانشناسی در رشد انسان‌ها، نقش مهم و موثری دارن، توجه کرد، زیرا رشد، یک حرکت مستمر است.

وی همچنین به تفاوت مهارت‌های جنسیتی اشاره کرد و گفت: بازی‌های قانونمند در دوران ابتدایی وجود دارند که اگر کودکان به این بازی‌ها روی آورند، از چالشی که مادران بچه‌های ابتدایی با آن درگیر هستند که همانا استفاده بچه‌ها از موبایل و تبلت است، کاسته خواهد شد و یا برای استفاده از گوشی موبایل و تبلت قانون بگذارند و آن را مانند «قانون بازی لی‌ لی و قایم باشک» رعایت کنند تا بتوانند ساعات استفاده از گوشی موبایل و تبلت دانش‌آموزان کاهش پیدا کند.

دانش‌آموز خبرنگار: آذین لطفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار