کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن:

شور و نشاط ورزشی، رکنی ضروری با تعریف اصولی و علمی در تربیت‌ تمام‌ساحتی است

رودهن (پانا) - کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن، تربیت‌بدنی و ایجاد شور و نشاط ورزشی در مدارس را، رکنی کاملا ضروری با تعریفی طراحی‌ شده، اصولی و علمی در تربیت‌ تمام‌ساحتی آموزش و پرورش برشمرد که باید جدی در دستور کارمربیان تربیت بدنی در مدارس قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
شور و نشاط ورزشی، رکنی ضروری با تعریف اصولی و علمی در تربیت‌ تمام‌ساحتی است

علی شیبک، کارشناس سلامت و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن در جلسه با مربیان تربیت‌بدنی رودهن که با حضور مهدی حبیبی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن و مربیان تربیت‌بدنی برگزار شد، ضمن تشکر از خدمات شایان هادی خیرآبادی کارشناس سابق تربیت‌بدنی رودهن، گفت: با توجه به وقفه طولانی مدت آموزش حضوری و تعطیلی مدارس به واسطه کرونا، امسال لازم است که فعالیت‌های ورزشی در مدارس بیش‌از بیش مورد توجه و اقدام قرار گیرد، برگزاری مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای به منظور ایجاد شور و نشاط و تحرک در دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی و به طور منظم و در مناسبت‌های مختلف جز ثابت اجرای برنامه‌های اجرایی مدارس باشد.

شیبک در توضیحات بیشتر و خطاب به مربیان تربیت‌بدنی تصریح کرد: مربیان توجه داشته باشند که لازم است همواره کتاب راهنمای تربیت‌بدنی را همراه داشته و دفاتر کار را مورد استفاده جدی قرار دهند و ثبت اتفاقات به طور منظم انجام پذیرد؛ از جمله مواردی که بسیار حساس و مهم است این است که سلامتی دانش‌آموزان و ایمنی تجهیزات ورزشی در مدارس به صورت مستمر و منظم رصد و بررسی دقیق شده و اطمینان کامل از این جهات حاصل شود.

وی در توضیحات بیشتر اذعان کرد: ایمنی حیاط مدرسه در تامین سلامتی دانش‌آموزان بسیار مهم بوده و باید بررسی شود و در صورت نیاز به ایمنی‌سازی این فضاها، حتما گزارش مبنی بر ضرورت ایمن‌سازی تهیه و ارسال شود تا در دستور کار قرار گیرد و اقدامات لازم انجام شود.

کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن همچنین بر تشکیل انجمن‌های ورزشی تاکید کرد و گفت: این انجمن‌ها به جهت تسریع روند کیفی و کمی فعالیت‌های ورزشی در مدرسه بسیار مفید و ضروری است ضمن اینکه برای دانس‌آموزان عضو این انجمن، ابلاغ فعالیت نیز باید تهیه و در اختیارشان قرار گیرد.

وی درباره ضرورت ورزش صبحگاهی خاطرنشان کرد: برگزاری نرمش و ورزش صبحگاهی در مدارس در ایجاد شور و نشاط و آمادگی جسمانی و روحی جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی بسیار کارآمد و مفید است که لازم است جهت اجرای منظم در مدارس توسط مربیان توانمند و متعهد ما در مدارس برنامه‌ریزی منظم و برگزار شود، ضمن اینکه ارزیابی و بازدید از روند کاری مربیان مرتب انجام و برنامه‌ریزی خواهد شد.

در پایان این جلسه بحث و تبادل نظر صورت گرفت، مربیان درخواست‌های خود را مطرح کرده، همچنین مربیان از طرف معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار