وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۷۵ درصد از منابع اشتغال‌زایی در روستاها به هدف ایجاد اشتغال رسیده است

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر با بیان اینکه تا چهار ماه آینده 11 تا 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی جذب و به روستاییان و عشایر پرداخت خواهد شد، عنوان کرد ۷۵ درصد از منابع اشتغال‌زایی در روستاها به هدف ایجاد اشتغال رسیده است.

کد مطلب: ۱۳۲۷۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۷۵ درصد از منابع اشتغال‌زایی در روستاها به هدف ایجاد اشتغال رسیده است

جلسه کارگروه ملی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر بابیان اینکه سرمایه‌گذاری در جامعه روستایی بهره‌وری بالایی دارد، اظهار کرد: «منابع و تسهیلات ارزانی که در اختیار جامعه روستایی قرار می‌دهیم زیاد نیست و باید به این جامعه توجه بیشتری بکنیم.»

مرتضوی بابیان اینکه امروز ۷۵ درصد از منابع اشتغال‌زایی در روستاها به هدف ایجاد اشتغال رسیده است، گفت: «این درصد بر اساس پارامترهای سازمان برنامه‌وبودجه است و جای تامل دارد»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه قرار است تا چهار ماه آینده ۱۱ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی جذب و به روستاییان و عشایر پرداخت شود، افزود: «ما ۱۱ هزار میلیارد تومان بازپرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی خواهیم داشت و از سوی دیگر ۱۱ هزار میلیارد تومان هم بانک‌ها باید پرداخت کنند که مجموعاً می‌شود ۲۲ هزار میلیارد تومان و مبلغ کمی نیست اما از همین مبلغ هم اگر بتوانیم در ماه فقط ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به روستاها و عشایر بدهیم کارها جلو رفته و گره‌گشای کار مردم می‌شود.»

وی گفت: «طبق تبصره ۱۶، مبلغی به کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده و این عدد هم قابلیت توسعه دارد که باید موردتوجه قرار بگیرد. همچنین از رهبر انقلاب به‌منظور برداشت ۱۰ درصدی از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های عمرانی اجازه گرفته‌شده که سازمان برنامه می‌تواند از موفقیت این طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی که به ثمر نشسته گزارشی تنظیم کند تا به رئیس جمهوری ارائه شود تا تسهیلاتی از این محل در اختیار طرح‌های روستاییان داده شود. محوری‌ترین تکلیف ما ساماندهی اشتغال است و این حق مردم است.»

وی در آخر پیشنهاد داد که فرهنگ تعاونی در روستاها گسترش پیدا کند. مرتضوی افزود: «روستاهایی که دامداری دارند، تعاونی شوند و با این روش فعالیت دامداری داشته باشند. در بخش کشاورزی باید از کشاورزی خرد فاصله بگیریم و به سمت فرهنگ تعاونی برویم. قطعاً با این اقدام مقدار برداشت و تولید بیشتر می‌شود و به تعبیری شرکت سهامی زراعی راه‌اندازی شود.»

در این جلسه عنوان شد با توجه به تغییرات اقتصادی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پیشنهاد اصلاح دستورالعمل اعطای تسهیلات تکمیلی تا سقف ۴۰ درصد متمم توسط هیات عامل صندوق توسعه ملی انجام شود. همچنین پیشنهاد شد سرانه اشتغال به ازای هر شغل حداکثر به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برسد.

براساس یکی دیگر از مصوبات این جلسه،امکان پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی که بخش بزرگی از زنجیره تولید را پوشش می‌دهند به تشخیص کارگروه ملی و تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال فراهم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار