امام جمعه شهرستان قدس در گفت‌وگو با پانا

طرح ۳۱۳، طرحی بازدارنده در مقابل انحرافات بینشیِ نسل نوجوان است

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهرقدس در خصوص اهمیت اجرای طرح ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی گفت دشمن به دنبال تغییر باور و انحراف بینش در نسل دانش‌آموز است و طرح ملی ۳۱۳ در مقابل این اقدامات، بازدارنده است.

کد مطلب: ۱۳۲۶۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح ۳۱۳، طرحی بازدارنده در مقابل انحرافات بینشیِ نسل نوجوان است

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در گفت‌وگو با پانا در خصوص طرح ۳۱۳ اظهار کرد: «طرح ملی ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی، یک طرح هویتی مطرح شده از سوی سازمان دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان فعال است. این طرح ناظر به دو دیدار در محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مطرح شده است که یکی مربوط به ۲۱ اردیبهشت ماه دیدار معلمان با ایشان و دیگری ۱۱ آبان ماه دیدار دانش‌آموزان با ایشان در سال ۱۴۰۱ انجام شد. رهبر معظم انقلاب یک توصیه مشترک در هر دو دیدار در خصوص هویت بخشی ملی و دینی نسبت به دانش‌آموزان عزیز داشتند. از همین رو در سطح سازمان دانش‌آموزی و وزارت آموزش و پرورش و همچنین در سطح ادارات کل این وزارتخانه، تصویب شده که طرحی به نام «۳۱۳ شهر» با عنوان الگوهای تمدن‌ساز ایرانی اسلامی با کمک معلمان و مربیان پرورشی و البته توسط خود دانش‌آموزان، مورد تحقیق، بررسی و الگوبرداری قرار گیرد.»

نماینده ولی‌فقیه در شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی اذعان کرد: «یکی از امتیازات این طرح، هویت بخشی آن است؛ بدین معنا که دانش‌آموزان با مشاهیر و چهره‌های برتر و سرمایه‌های اجتماعی شهر محل زندگی خود آشنا می‌شوند و به این نتیجه می‌رسند که می‌توان در همین منطقه، با همین امکانات و وضع موجود و با تکیه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد، به مقامات عالیه دست پیدا کرد و افتخارآفرین و دارای شهرت شد. علت نام‌گذاری این طرح، برگرفته از شهدای بدر و اصحاب حضرت بقیة‌الله‌ اعظم ارواحنافداه است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار بیان کرد: «این طرح فرصت بسیار مغتنمی است برای دانش‌آموزان که با مقایسه شرایط گذشته و حال که قطعا در گذشته کم و کاستی‌هایی وجود داشته، آن چهره‌های برتر چگونه رشد پیدا کردند و مسیر رشد و تعالی در حال حاضر چقدر هموارتر است.»

وی ادامه داد: «یکی دیگر از مزایای این طرح وجود ظرفیت برای انجام کار گروهی جهت تحقیق از چهره‌های شهر خود است. در کنار این مسئله، افزایش امید به آینده در دانش‌آموزان نیز شکل می‌گیرد و حس اعتماد به نفس و خودباوری در آنان تقویت شده و راه پیشرفت را پیدا خواهند کرد.»

جوکار در ادامه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان را یکی از مهم‌ترین شوراها و محلی جهت پرداختن به اجرای مطلوب طرح ۳۱۳ خواند و گفت: «شوراهای برنامه‌ریزی در سطح استان متشکل از مسئولان متولی آموزش و پرورش و امور جوانان و نوجوانان به همراه نخبگان دانش‌آموزی است. ترکیبی که در شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی وجود دارد، بیانگر وحدت و هم‌افزایی بین نسلی است؛ نسل دانش‌آموز که مسائل و نیازهای دانش‌آموز را از کف میدان مدارس جمع‌آوری می‌کند و خود دریافت می‌کند، با همفکری، هم‌اندیشی و هم‌افزایی با متولیان فرهنگ و آموزش و پرورش و امور جوانان و نوجوانان به جمع‌بندی می‌رسانند و تبدیل به برنامه‌های لازم و مطلوب مانند طرح ۳۱۳ برای دانش‌آموزان می‌کنند.»

نماینده ولی‌فقیه در شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران، افزود: «شورای دانش‌آموزی استان‌ها، ظرفیت بسیار خوبی دارد برای اینکه تحقق‌بخش بیانیه گام دوم انقلاب باشد که هم ظرفیت نوجوانان تمدن‌ساز را و هم جوانان مؤمن انقلابی را در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به میدان بیاورد و استعدادهای آنان را شکوفا کند و به فعلیت برساند. مسئولان باید شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی را جدی بگیرند و پشتیبانی کنند و همراهی لازم را داشته باشند که در سطح شهرستان‌های استان تهران این موضوع جزو اولویت‌های آموزش و پرورش و نهاد امامت جمعه قرار گرفته است.»

خطیب نماز جمعه شهرقدس در پایان تصریح کرد: «امروزه، جنگ ترکیبی دشمن بر دانش‌آموزان متمرکز است، بخشی از این جنگ، جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها است. دشمن به دنبال تغییر باور و انحراف بینش در نسل دانش‌آموزی است که اجرای طرح ملی ۳۱۳ نه تنها بازدارنده است، بلکه کمک می‌کند تا شاخص‌ها و مؤلفه‌های الگوی تمدن‌ساز را پیدا کنند و اقتدا کنند.»

خبرنگار: محمدجواد ماهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار