دلایل رشد عجیب قیمت خودرو داخلی در دو روز گذشته

تهران (پانا) - به گفته یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در تهران دلیل افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر صرفاً افزایش دلار نیست و موضوع تورم در داخل کشور و رکود تولید خودروی داخلی از دیگر عوامل این مهم است.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
دلایل رشد عجیب قیمت خودرو داخلی در دو روز گذشته

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد در دو روز گذشته قیمت برخی از خودروی داخلی حدود 1 تا 2 درصد با افزایش همراه بوده و در این میان دنا پلاس دنده‌ای ساده با بیشترین تغییر قیمت همراه بوده و بیش از 2 درصد افزایش قیمت داشته است. این خودرو حدود 490 میلیون تومان در بازار آزاد معامله شده است.

ستار رحمتی، یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «با توجه به تغییرات قیمتی شدید خودرو کاملاً طبیعی است که متقاضیان خودرو به سمت خودروی داخلی کشیده شوند ولی این بازار خودرو هم نوسان‌های زیادی داشته است.»

وی افزود: «خودروی داخلی در یک هفته اخیر با رشد قیمتی بالایی روبه‌رو بوده و دلیل آن نوسانات بازار ارز است. قطعات خودرو به دلیل تحریم‌ها از یکسو و بالا رفتن نرخ ارز از سوی دیگر با کمبود روبرو شده و همین بر قیمت خودرو هم اثر گذاشته است.»

وی درباره اینکه چرا رشد قیمت خودرو متناسب با رشد قیمت دلار نبوده است، عنوان کرد: «بالا رفتن قیمت دلار فقط یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو است و موضوع تورمی که در کشور حاکم است و از یکسو کمبود تولید خودرو از سوی دیگر بر این جهش قیمت اثرگذار است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار