فراخوان خرید ماشین‌آلات معدنی با تسهیلات 12 درصد

تهران (پانا) - به‌دنبال اظهار نگرانی‌ها از سمت معدنداران در راستای کمبود ماشین‌آلات معدنی و همچنین کاهش حجم بهره‌برداری معادن، معاونت معدن وزارت صمت با همکاری صندوق معادن، ایمیدرو و سایر تشکلات حوزه معدن، به‌منظور تسهیل شرایط تامین و نوسازی ماشین‌آلات مورد نیاز کشور نسبت به اجرای یک طرح موافقت کرد‌.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان خرید ماشین‌آلات معدنی با تسهیلات 12 درصد

به گزارش وزارت صمت، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به عنوان نهاد مالی تخصصی بخش معدن که زیرمجموعه وزارت صمت محسوب می‌شود، این طرح و به منظور حمایت از خرید ماشین‌آلات معدنی ساخت داخل نسبت به اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد.

در راستای این طرح تفاهم شد در صورتی که واردات ماشین آلات نو و زیر 5 سال ساختی که سابقه تولید داخل ندارند آزاد شود، صندوق بیمه معادن با ارائه یک فراخوان و تسهیلات 80 درصدی، ماشین آلاتی که طبق ادعای تولید کنندگان در داخل تولید می‌شود را به معدنکاران پیشنهاد داده و متقاضیان با ثبت نام نسبت به انعقاد قرارداد با سازندگان داخلی معرفی می‌شوند.

در حال حاضر این فراخوان در سایت صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی به نشانی www.iranmico.com قرار گرفته است و متقاضیان می‌توانند به منظور ثبت نام سه مدل بیل مکانیکی، سه مدل لودر چرخ لاستیکی، یک مدل بلدوزر و دو مدل تراک معدنی تولید داخل اقدام نمایند. این مدل‌ها از برند شرکت هپکو بوده و مدت زمان تحویل دستگاه‌ها از زمان عقد قرارداد، بین 5 تا 12 ماه و پس از واریز پیش پرداخت 20 درصد مبلغ توسط متقاضی خواهد بود.

همچنین گفتنی است که ماشین آلات مذکور با تسهیلات 12 درصد با 6 ماه تنفس و 42 ماه بازپرداخت در نظر گرفته شده است و میزان تسهیلات پرداختی حداکثر 80 درصد مبلغ کل دستگاه مورد تایید درخواستی خواهد بود. بر اساس این فراخوان ثبت نام متقاضیان به منزله قطعیت قرارداد نبوده و در صورت وجود توجیه فنی و اقتصادی معدن و تایید صندوق، معرفی توسط صندوق صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار