استفاده ازمدارس به عنوان پایگاه‌های امدادی اولیه در مواقع خطر

اردبیل(پانا) - نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت مدارس می‌توانند به عنوان پایگاه‌های امدادی اولیه در مواقع خطر مورد استفاده قرار گیرند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
استفاده ازمدارس به عنوان پایگاه‌های امدادی اولیه در مواقع خطر

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در جلسه هماهنگی بیست و چهارمین دوره برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس این شهرستان با اشاره به برگزاری این مانور در ۸ آذر ماه سال جاری گفت: بالا بردن ایمنی مدارس و افزایش سطح آگاهی مردم به منظور اینکه در مواقع زلزله و بحرانی چه اقداماتی می توانند انجام دهند و همچنین سنجش میزان آمادگی مدارس برای استفاده عمومی در مواقع بحرانی یکی از ضرورتهایی است که باید به آنها توجه شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مانورهای زلزله برای بالابردن سطح آمادگی ها در مواقع بحران و خطر افزود: مدارس می توانند به عنوان پایگاه های امدادی اولیه در مواقع خطر مورد استفاده قرار بگیرند و آموزش دانش آموزان تاثیرات بسیار زیادی در کاهش مخاطرات خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : برگزاری مانورها باید از جنبه نمایشی خارج شود و حساسیت عمومی را درباره اهمیت کسب آمادگی مقابله با خطرات افزایش دهیم.

ارسلان غیور، مدیر آموزش و پرورش گرمی هم گفت: برای افزایش تاب آوری جامعه در برابر زلزله ، آموزش و پرورش آمادگی دارد تا با آموزش دانش آموزان و تشکیل شورای ایمنی مدارس ، آمادگی و توان عمومی را برای مقابله با بحران زلزله افزایش دهد.

وی بیان کرد : به طور قطع و یقین همکاری نهادهای امدادگر موجب کاهش اضطراب و استرس خانواده‌ها و دانش آموزان و افزایش ایمنی و مهارت های کاربردی خواهد بود.

در ادامه جلسه نمایندگان هر یک از دستگاههای ذیربط شهرستان نکته نظرات و دیدگاه‌های خود را درخصوص اجرای هرچه بهتر مانور مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار