رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد؛

لزوم متناسب‌سازی سرانه اضافه کاری نیروهای قراردادی شهرداری تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در یکصد‌و‌ششمین جلسه شورا ضمن تقدیر از اجرای طرح خرسندسازی برای پرسنل شهرداری تهران گفت نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه و محور اصلی تعالی و پیشرفت هر سازمانی است.

کد مطلب: ۱۳۲۵۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم متناسب‌سازی سرانه اضافه کاری نیروهای قراردادی شهرداری تهران

میثم مظفر در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سرانه اضافه کاری کارمندان قراردادی در ستاد و مناطق شهرداری تهران به طور متوسط متوسط ۱۰۰ الی ۱۰۵ ساعت در سال‌های اخیر بوده است، افزود: در سال 1401 و متعاقب افزایش به‌طور متوسط ۳۸ درصدی حقوق مبنای پرسنل تابع قانون کار که نیروهای قراردادی شرکت خدمات اداری شهر و شرکت هادیان را شامل می‌شود، سرانه اضافه کاری پرسنل قراردادی به ۹۰ ساعت تقلیل یافته و برای سازمان‌ها و شرکت‌ها معادل 90 ساعت جهت تخصیص اضافه کاری تعیین شده که موجب نارضایتی پرسنل قراردادی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: انتظار میرود حلاوت و شیرینی افزایش قانونی میزان پرداخت حقوق پرسنل قراردادی، با محمل کاهش سرانه اضافه کاریشان تلخ و تعدیل نشود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی همچنین با اشاره به تعیین سقف حقوقی برای نیروهای تابع قانون کار و خصوصاً مدیران میانی گفت: تعیین سقف حقوقی که مزایای مدیریتی و دیگر استحقاقات را نیز شامل می‌شود موجب شده که حقوق کارشناسان از مدیران میانی دارای مسئولیت، بیشتر باشد و در نتیجه افراد شایسته و توانمند، انگیزه لازم برای قبول پست‌های مدیریتی دارای مسئولیت و همچنین برای روسای ادارات و مدیران میانی را نداشته باشند، این در حالی است که بار اصلی کار اجرایی و کارشناسی بر دوش مدیران میانی است که بنظر می رسد این وضعیت دارای اشکال و نیازمند اصلاح و بازنگری است.

مظفر خاطرنشان کرد: ضروری است که سیاست‌های اعمال شده در خصوص حقوق کارمندان قراردادی، مورد بازنگری لازم قرار گرفته و نتیجه به شورا اعلام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار