مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان؛

میز خدمت راه کاهش فاصله بین مردم و مسئولان است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و پشتوانه‌ نظام جمهوری اسلامی مردمی بودن آن است. در این میان میز خدمت راه کاهش فاصله بین مردم و مسئولین است.

کد مطلب: ۱۳۲۵۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
میز خدمت راه کاهش فاصله بین مردم و مسئولان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گردهمایی کارشناسان مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد نواحی و مناطق آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای گران‌قدر خصوصاً شهدای عزیزی که در ۲۵ آبان ۱۳۶۱ در شهر اصفهان تشییع شدند گرامی باد؛ برای ۳۷۰ نفر از بهترین انسان‌ها، تشییع‌ باشکوهی انجام شد، در حدی که حضرت امام راحل (ره) در جمله معروفشان فرمودند: «در کجای جهان جز اصفهان سراغ دارید که در یک روز ۳۷۰ نفر از بهترین انسان‌ها را تشییع‌جنازه بکنند» و جالب در این‌که در بعدازظهر همان روز چند برابر همه شهیدان عزیز و گران‌قدر عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند و نشان دادند که ما را بکشید مردم ما بیدارتر می‌شود و انقلابی گری در جامعه اسلامی و جامعه ایرانی وجود داشته، دارد و خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال ما جمع بی‌نظیری از مردم غیور شهرها و روستاهای مختلف را داشتیم که نسبت به تمام سیزدهم آبان‌های دیگر بی‌نظیر بود، چراکه دشمن طمع کرده بود تا بتواند بین مردم و مسئولین فاصله بیندازد و هویت دانش آموزان ما را آن‌گونه تعریف کند که خودش می‌خواهد در حالی‌که هویت کودکان و نوجوانان ما، دینی و انقلابی است و اگر دراین‌بین تعدادی به گروگان گرفته می‌شوند آن‌ها هم دانش آموزان ما هستند و برای ما عزیزند؛

ابراهیمی افزود: در نظر داشته باشید تعداد این دانش آموزان بسیار کم است و باید برای آن‌ها برنامه داشته باشیم، بنابراین دشمن با همه تلاش‌هایی که کرده نتوانسته راه به‌جایی ببرد و به همین دلیل دست به اعمالی زده است تا انقلابیون را دچار مشکل بکند، به یاری خداوند متعال نمی‌توانند و نخواهند توانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز کرد: مادامی‌که ملت ما بیدار و هوشیار باشد دشمن شکست خواهد خورد و باید تلاش این باشد که برای دانش آموزان و ملت کار فرهنگی انجام دهیم و حتی روی یک نفر از دانش آموزان هم حساس باشیم که جز سربازان دشمن نشوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، نظم نوین جهانی امریکا شکست‌خورده و در هیچ دوره‌ای در طول تاریخ اسلام و شیعه عزیزتر از امروز نبوده است.

ابراهیمی گفت: در نزدیک‌ترین مراکز منتهی به مرکز کفر در اروپا گسترش دین اسلام بسیار زیاد شده و به همین دلیل دشمنان می‌ترسند و به هر طریقی کارهایی انجام می‌دهند، شبکه‌های مختلف را فعال می‌کنند، سالیانه هزاران میلیارد هزینه می‌کنند تا جلوی حضور اسلام انقلابی را در جهان بگیرند همین دلیل کار فرهنگی سخت است و شخصیت انسان‌ها پیچیده شده، در این دوره با فضای مجازی، باید توجه به مسائل فرهنگی و دینی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خطاب به اعضای حاضر در نشست گفت: در یک مدرسه از نیروی مدیر تا نیروی خدماتی باید کار و همراهی کنند تا موفق باشند. در ادارات ما شما به‌عنوان دبیران شورای معاونین بخش مهمی در هم‌افزایی و انسجام بدنه‌های مختلف ادارات هستید به جهت اینکه یک هدف اساسی داریم و آن تربیت دانش آموزان است. بعد تربیتی و بعد مسائل مذهبی تقویت شود تا بتوانیم سرباز برای حضرت ولیعصر تربیت کنیم.

وی بیان کرد: کسی می‌تواند تمدن سازی کند که در مرحله اول خودسازی، سپس جامعه سازی کند و بعد از آن تمدن سازی انجام می‌شود و این تمدن منتهی می‌شود به تمدن جهانی حضرت بقیه‌الله و اگر هدفمان این بود هر کاری که کردیم می‌شود عبادت و هر کاری که در این راستا انجام بدهیم می‌شود جهاد درراه خدا و این امر شدنی است.

ابراهیمی متذکر شد: بعضی وقت‌ها می‌بینیم دستورالعمل و قانون هست، اما کارها به سامان نیست، عدم نظارت بر اجرای مهم‌ترین قانون آموزش و پرورش که همان سند تحول بنیادین است از دلایل آن است، بخشنامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها دستورالعمل‌های متعدد داریم اما مادامی‌که نظارت بر آن‌ها نباشد خوب اجرا نمی‌شوند. یکی از مهم‌ترین کارهای همه ما خصوصاً شما به‌عنوان کارشناسان و کارشناسان مسئولینی که مرتبط هستید نظارت بر حسن اجرای قوانین باید باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: در ابتدا باید قانون را به دیگران عرضه کنیم و به تعبیری آگاهی‌بخشی اتفاق بیفتد و پس از آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف، نظارت بر حسن انجام کار در دستور کارهایتان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بین کسی که کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و فردی که این‌گونه نیست باید تفاوت وجود داشته باشد و نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه شود این است که تقدیرنامه‌ها را باید هدفمند کنیم و قائل به این هستم که در تقدیرنامه دلیل آن نوشته شود و از افرادی که با ارباب‌رجوع بهتر برخورد می‌کنند در راستای تکریم ارباب‌رجوع تقدیر شود.

ابراهیمی تصریح کرد: از نظرات همکاران مختلف استفاده کنید و ارائه نظر کنید، درست است که در سامانه انتقادات و پیشنهاد‌ها مطرح می‌شود اما در فضاهای مجازی موجود نظیر شبکه شاد و گروه‌های تعاملی در این فضا نظرات و پیشنهاد‌ها خود را مطرح کنید و در نظر داشته باشید که این پیشنهاد‌ها بسیار مؤثر است، چنانچه همین پیشنهاد‌ها در موضوع پرداخت حق‌التدریس‌ها و رتبه‌بندی و جلساتی که در خصوص آن‌ها مطرح شد مؤثر واقع و تغییراتی در این راستا اعمال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و پشتوانه‌ نظام جمهوری اسلامی مردمی بودن آن است میز خدمت راه کاهش فاصله بین مردم و مسئولین است. میز خدمت بسیار اثربخش است تا نشان دهیم که با مردم فاصله‌ای نداریم و مسئولین از بدنه مردم هستند و مردم هم حامی مسئولین هستند و قسمتی از مشکلات را از این طریق حل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار