حاجی‌پور در گفت‌وگو با پانا:

در حوزه آموزشی باید ابتدا زیرساخت‌ها فراهم و سپس تصمیم‌گیری شود

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت نسبت به تصمیم‌گیری‌ها انتقاد وجود دارد چون ما باید ابتدا زیرساخت‌ها را فراهم و سپس در حوزه آموزشی تصمیم‌گیری کنیم.

کد مطلب: ۱۳۲۴۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
در حوزه آموزشی باید ابتدا زیرساخت‌ها فراهم و سپس تصمیم‌گیری شود

رضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در حوزه آموزشی، بحث کیفی‌سازی و زیرساخت‌ها در مقاطع مختلف باید مدنظر باشد. در این زمینه کار شده است اما آنچه را که مدنظر کمیسیون آموزش مجلس و وزارت آموزش و پرورش است، محقق نشده است.»

وی افزود: «ما باید خود را با کشورهای مختلف در حوزه آموزشی مقایسه کنیم. ما امروز در حوزه علمی، پژوهشی و دانش بنیان دستاوردهای بالایی داریم و نسبت به کشورهای مختلف عقب نیستیم اما در حوزه آموزشی عقب وضعیت چگونه است؟. در حوزه عدالت آموزشی اتفاقاتی که امروز می‌افتد و تصمیماتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره معدل گرفته است، آیا ما توانستیم زیرساخت‌ها را در استان‌ها مهیا کنیم و این امکانات را برای همه در همه شهرستان‌ها تامین کنیم؟ این اتفاق نیافتاده است و ما نتوانسته‌ایم امکانات را مهیا کنیم.»

نماینده مردم آمل در مجلس گفت: «ما انتظار داریم که بگویند 60 درصد معدل و 40 درصد آزمون در نظر گرفته شود در صورتی که مجدداً گفتند 40 درصد معدل و 60 درصد آزمون برای قبولی پذیرش دانشجو لحاظ شود.»

حاجی‌پور اضافه کرد: «بنده به عنوان عضو کمیسیون آموزش نسبت به این موضوع انتقاد دارم چون ما باید ابتدا زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و سپس در حوزه آموزشی تصمیم‌گیری کنیم. طبیعتاً امکانات آموزشی و آزمایشگاهی که در شهر تهران وجود دارد، در اطراف تهران وجود ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار