نماینده ولی فقیه در نایین:

ارتقای سواد رسانه اولویت آموزش و پرورش برای والدین و دانش‌آموزان باشد

نایین (پانا) - نماینده ولی فقیه در نایین گفت ارتقای سواد رسانه اولویت آموزش و پرورش برای والدین و دانش‌آموزان باشد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سواد رسانه اولویت آموزش و پرورش برای والدین و دانش‌آموزان باشد

حجت‌ الاسلام و المسلمین مطهرخو در جلسه شورای تامین این شهرستان با مدیران مدارس، اظهار کرد: ما با بحرانی به نام کرونا مواجه شدیم. قبل از آن دسترسی ها به فضای مجازی بدین شکل آزادانه نبود اما اکنون این آزادی اتفاق افتاده است.

امام جمعه نایین افزود: بچه های ما چه کتابی مطالعه می‌کنند و چه موسیقی گوش می‌دهند؟ باید اینها برای ما مهم باشد. در حوزه کتاب و نوجوان در نمایشگاه کتاب امسال، ۷۰ درصد ترجمه و ۳۰ درصد تالیف بوده است. بچه های ما چه بازی می‌کنند؟ بازی رتبه یک بچه های ما در فضای مجازی، اتاق فرار و استریم زامبی است. خشونت، ترس و هیجان زودرس است. کسی که با این خشونت تربیت می‌شود، چه انتظاری می رود از ساختمان خود را پایین نندازد و یا به خودروی پلیس صدمه نزند؟

وی به شناخت واقعیت میدان توسط مدیران اشاره و تاکید کرد: باید واقعیت میدان را مدیران و مسئولان فرهنگی در سطح مدارس بشناسند. امروز با برگه چاپ کردن در تریبون های مدرسه، کار فرهنگی انجام نمی‌شود تا زمانی که فکر بچه های ما در بستر دیگری است.

نماینده ولی فقیه در نایین در ادامه گفت: ما مامور شهر خود هستیم. باید تلاش کنیم تصویرسازی های اشتباه در بیان شخصیت دانش آموزان را تغییر دهیم. طرح تحول بنیادین و اصلاحات اساسی آموزش و پرورش باید مطالبه شود. جلسات همفکری و هم اندیشی نخبگان و فرهیختگان نیز باید برگزار شود.

به گفته وی، فعال سازی جدی تر شورای آموزش و پرورش و کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، با توجه به نیاز شهرستان باید انجام شود.

محمد حسین الیاسی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نایین در ادامه خطاب به معلمان و مدیران اظهار کرد: ما از معلمان و مدیران درخواست اختصاص زمان بیشتر زندگی خویش برای کار تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان را داریم. دهه هشتادی‌ها و دهه نودی های امروزی، با تغییر مبانی مواجه شده اند. مبانی انقلاب اسلامی برای دانش آموزان ما به درستی تبیین نشده است. فضای مجازی در حال ساخت مبانی دیگری در ذهن آنان است.

وی به سیستم کارکرد تربیتی در دولت گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: به گفته وزیر آموزش و پرورش، در دولت گذشته، سیستمی که کارکرد تربیتی داشته باشد، صفر بوده است. بهترین کار ما، فعالیت بر مبانی و ساختار مدیران تربیتی و فرهنگی ما برای تاثیرگذاری بر روی قشر دانش آموز است.

وی افزود: جهاد تبیین، مشاوره، تذکر و امربه و معروف نهی از منکر و از این دست موارد در مسیر رشد و تعالی دانش آموز در مدارس سطح شهرستان، مخصوصا مدارس دخترانه و شناساندن الگو برای آنان، نیاز ماست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین به هنجارشکنان اشاره و اضافه کرد: چرا در بیشتر آمار دستگیری، مرجع اخبار این افراد، اینستاگرام و فضای مجازی است؟ مشکل ما در بسترهای مختلف، سواد رسانه ای است. نیاز به طرح ارتقا سواد رسانه در اولویت والدین و سپس برای دانش آموزان است.

محمد کریمی، سرپرست فرمانداری شهرستان نایین نیز در این برنامه گفت: هدف از تشکیل جلسه، هم افزایی و استفاده از نقطه نظرات مدیران و بحث پیشگیری در مسائل دانش آموزانی است که در معرض آسیب قرار دارند.

وی افزود: این جلسه، دومین جلسه شورای تامین شهرستان نایین با اقشار مختلف مردم شهرستان است. در جلسه نخست با روحانیون و در این جلسه به عنوان دومین جلسه، با مدیران مدارس است.

کریمی ضمن بیان اینکه حضور مسئولان در مدارس، طبق فرموده رهبر معظم انقلاب است، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مسئولان به خصوص مسئولان نظامی، باید در مدارس حضور پیدا کنند. مسئولان شهرستان آمادگی کامل برای حضور در مدارس به جهت پاسخ به سوالات دانش آموزان را دارند و در بحث تخصصی نیز، توانایی دعوت اساتید توانا از خارج از شهرستان وجود دارد.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار