در گفت‌وگو با پانا:

حمید درخشان‌: شک ندارم‌ تیم ملی آبرومندانه بازی می‌کند

بازیکنان تیم ملی باید بهترین کیفیت‌شان را نشان دهند،‌ اصلا کار ساده‌ای نداریم و نباید خودمان را گول بزنیم/ قرار نبود از لیست کی‌روش تعجب کنیم!

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است لیست تیم ملی برای سفر به جام جهانی قطر قابل پیش‌بینی و انتظار بود و شگفتی خاصی نداشت.

کد مطلب: ۱۳۲۳۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
حمید درخشان‌: شک ندارم‌ تیم ملی آبرومندانه بازی می‌کند

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به دیدار دوستانه ایران با نیکاراگوئه اظهار داشت: «نمی‌دانم در ذهن کی‌روش چه می‌گذشت که این بازی را گذاشت اما هرچه بود بدون‌شک خودش استانداردهایی برای آن تعریف کرده بود. شاید می‌خواست کسانی که روی آن‌ها شک داشت تا با خودش به جام جهانی ببرد را دوباره آزمایش کند. این بازیکنان تا الان خیلی‌ها فرصت بازی پیدا نکرده بودند و این بهترین فرصت بود تا در قالب تیم‌ ملی بتوانند توانایی خودشان را نشان دهند. در کل به نظرم کار بدی نبود اما از لحاظ فنی تنها دستاوردی که داشت، مصدومیت امید ابراهیمی و از دست دادن جام جهانی بود.»

وی افزود: «طبیعتاً وقتی در چنین زمانی تیم ملی بازی دوستانه می‌گذارد، هدفش باید این باشد که تیم از لحاظ تاکتیکی و فنی هماهنگ شود. در این بازی چون لژیونرها را نداشتیم، عملا هیچ سودی برای تیم ملی در جام جهانی نخواهد داشت. نهایت ۳ بازیکن از این تیمی که مقابل نیکاراگوئه بازی کرد، در ترکیب ثابت تیم ملی در جام جهانی بازی کنند. دیدید که در همین بازی هم حتی تیم خوب بازی نکرد و ناهماهنگی مشهود بود. تیم حریف ما را تحت فشار گذاشت و با هر حمله‌ای که کرد، فرصت خطرناک به‌دست آورد. به هرحال این شاید باعث شد تا کی‌روش از بقیه نفرات شناختی پیدا کند و اگر قرار شد کارش ادامه‌دار باشد، دستش برای انتخاب باز‌تر باشد.»

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به لیست نهایی تیم ملی در جام جهانی فطر تصریح کرد: «همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، لیست کی‌روش هیچ سورپرایزی نداشت. از اول هم قرار نبود کسی از اعلام اسامی تعجب کند. او در ذهنش به قطعیت رسیده بود و می‌دانست چه می‌خواهد. او بازیکنانی را با خودش برد که از آن‌ها شناخت داشت و با ۹۹ درصد آن‌ها کار کرده بود. به هر حال شاید هرکسی حق انتخاب داشت، با دو سه تغییر، همین بازیکنان را انتخاب می‌کرد. فکر می‌کنم حق میلاد سرلک و امید نورافکن بود که در لیست باشند. با این حال باید به سلیقه کی‌روش احترام بگذاریم و برای تیم ملی آرزوی موفقیت کنیم.»

حمید درخشان گفت: «ما صددرصد کار بسیار سخت و دشواری در جام جهانی داریم. برای نتیجه گرفتن در جام جهانی باید بهترین تدارکات را برای تیم مهیا کرد اما تیم ملی ما ضعیف‌ترین تدارکات را داشت. تا ۲ ماه قبل سرمربی نداشتیم. بازی تدارکاتی آن‌چنانی انجام ندادیم که تیم ما محک جدی بخورد. سرمربی جدید هم فرصتی برای کار نداشت تا بتواند آن‌طور که باید تیم را آماده کند. ما تنها تیمی هستیم که چنین شرایط بدی را تجربه کرده است. با این حال ناامید نیستیم و توان این را داریم تا بتوانیم از گروه خود صعود کنیم.»

وی خاطرنشان کرد: «هرچه بود گذشت و باید بچه‌های تیم ملی تمام تمرکز و هدف خود را روی ۳ بازی پیش رو بگذارند. همه چیز را باید فراموش کنند و بهترین کیفیت‌شان را نشان دهند. اصلا کار ساده‌ای نداریم و نباید خودمان را گول بزنیم. با حرف زدن و تدارک ضعیف نمی‌توان صعود کرد. واقعا با این شرایط اگر به دور حذفی برسیم، عدالت فوتبال زیر سوال می‌رود. اما قول می‌دهم و شک ندارم که بچه‌های تیم ملی با تمام وجودشان بازی خواهند کرد. در جام جهانی هم باختن داریم تا باختن. تیم کی‌روش اما مطمئنم بد نمی‌بازد و آبرومندانه بازی می‌کند. فراموش نکنید که این بزرگترین رویداد فوتبالی دنیاست و همه با تمام توان و انرژی می‌آیند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار