کودکستان اولین و مهمترین مقطع آموزشی

تهران (پانا) - نشست هم‌افزایی مؤسسان کودکستان‌ها در منطقه 5 برگزار و معاون آموزش ابتدایی منطقه کودکستان را اولین و مهم‌ترین دوره برای آموزش کودکان دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۳۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کودکستان اولین و مهمترین مقطع آموزشی

نشست هم افزایی مؤسسین کودکستان های منطقه۵، با مسئولین معاونت آموزش ابتدایی و مؤسسین کودکستان های منطقه در سالن ابن سینا برگزار شد.

در این نشست عباس استادهاشم؛ معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: از بررسی پیشینه تاریخِ ادبیات کودکان در ایران باستان و توصیه های ارزشمند دین مبین اسلام از زبان ائمه معصومین علیه السلام، در خصوص اهمیت توجه به نیازهای کودکان برای رشد و تعالی آنها می‌توان به اهمیت آموزش و تربیت در دوران کودکی و به تبع آن جایگاه پر اهمیت، تاثیرگذار و غیر قابل جایگزین کودکستان در کمک به رشد همه جانبه کودکان پی برد.

معاون آموزش ابتدایی، در ادامه افزود: کودکستان نخستین دوره‌ ویژه‌ برای آموزش کودکان است که بر حسب معمول اولین مقطع آموزشی آنها محسوب می‌شود. کودکان در این دوره با مهارت‌های جدید آشنا می‌شوند، تفریحات مختلف را تجربه می‌کنند و پیش‌نیازهای دروس مدرسه را می‌آموزند.

وی، تاکید کرد: کودکان در کودکستان فرصت‌های فراوانی برای برقراری ارتباط با کودکان متفاوت خواهند داشت. این کار به آنها کمک می‌کند تا بیاموزند، رشد کنند و به پختگی برسند.

عباس استاد هاشم، تعاملات اجتماعی، حل مسئله، انعطاف‌پذیری در مواجهه با دیگران و مدیریت خود در شرایط استرس‌آور را از آموزه های کودکستان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار