تخفیف ۴۰ درصدی برای پرداخت نقدی عوارض ساختمانی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت که در مصوبه جدید، برای افرادی که فیش‌های عوارضی صدور پروانه‌های ساختمانی و یا نظارت فنی در اختیار دارند مقررشد که بر اساس پاداش خوش‌حسابی و در صورت تسویه حساب نقدی،مشمول ۳۴ تا۴۰ درصدتخفیف نقدی شوند.

کد مطلب: ۱۳۲۲۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تخفیف ۴۰ درصدی برای پرداخت نقدی عوارض ساختمانی

مهدی عباسی عضو و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درمورد لایحه شهرداری تهران درباره اخذ مطالبات حوزه شهرسازی در یک برنامه رادیویی گفت: این لایحه توسط شهرداری تهران در هفته گذشته به شورای شهر تهران ارائه شد و بعد از بررسی‌های لازم و ایجاد تغییرات در پیشنهاد شهرداری نهایتاً روز یکشنبه به اتفاق آراء به تصویب رسید.

وی درمورد مفاد این لایحه اظهارکرد: برای افرادی که فیش‌های عوارضی صدور پروانه‌های ساختمانی و یا نظارت فنی در اختیار دارند مقرر شد که بر اساس پاداش خوش حسابی و در صورت تسویه حساب نقدی مشمول ۳۴ تا ۴۰ درصد تخفیف نقدی شوند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این مصوبه از ۲۰ آبان شروع می‌شود و تا ۲۰ آذرماه هم بالاترین حد تخفیف‌ها لحاظ می‌شود و هر ماه تا اسفندماه به صورت پلکانی از تخفیف‌ها کاهش پیدا می‌کند.

عباسی گفت: امیدواریم با این لایحه و مشوق خوبی که در نظر گرفته شده بالاخص برای گروه‌های اصلی هدف که بالای ۸۰ درصد را شامل می‌شود و بالاترین تخفیف تا یک میلیارد تومان به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند آن دست از مالکان و سازندگانی که توانایی پرداخت عوارض را نداشتند بتوانند فیش‌های خود را پرداخت کنند.

وی متذکر شد: در این لایحه، اگرچه اولویت شهرداری تهران جمع آوری نقدینگی بود اما در شورای شهر اولویت با رونق بخشی به صنعت ساختمانی و برطرف کردن مشکل افزایش نرخ عوارض برای افرادی بود که توان پرداخت عوارض را نداشتند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری به عنوان بازوری شورای شهر تهران به اجرای سیاست‌های شورا می‌پردازد لذا اگر اختلاف نگاهی هم وجود داشته باشد طبیعی است.

عباسی قیمت زمین و قیمت مصالح را به عنوان دو چالش اصلی در ساختمان سازی عنوان کرد و گفت: سیاست گذار در قبال کسانی که در صنعت ساختمان فعالیت می‌کنند و نقش تولیدی دارند نباید اجازه دهد که سرمایه اینها از صنعت ساختمانی خارج شود و به سمت بازارهای دیگر حرکت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار