یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

رفع مشکل کمبود داروهای سرماخوردگی؛ تامین اعتبار طرح دارویار به کجا رسید

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کمبودهای دارویی، از رفع کمبود اقلام دارویی به‌ویژه داروهای مربوط به سرماخوردگی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رفع مشکل کمبود داروهای سرماخوردگی؛ تامین اعتبار طرح دارویار به کجا رسید

مهدی خزائی- در روزهای اخیر کمبود آنتی‌بیوتیک و داروهای سرماخوردگی به یکی از چالش‌های بازار دارویی کشور تبدیل شده است. این مشکل به گفته مسئولان وزارت بهداشت فعلا رفع شده است و طبق اعلام وزیر بهداشت تولید آنتی‌بیوتیک به ۷ میلیون واحد رسیده است و از طرفی کمیسیون بهداشت مجلس نیز به مشکل کمبودهای دارویی ورود کرده است. همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با پانا درخصوص اقدامات انجام شده برای رفع کمبود برخی اقلام دارویی در کشور گفت: «با توجه به حساسیت مساله، کمیسیون بهداشت نیز به موضوع ورود کرد و از متولیان حوزه دارو دعوت کرد تا در کمیسیون حضور یابند. با داروهای معمولی که اغلب مربوط به کودکان است و به‌صورت کمیاب درآمده‌اند، بیماران دچار مشکل و سردرگمی شده‌اند.»

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: «وزارت بهداشت موظف است داروی مورد نیاز مردم را تامین کند و کمیسیون بهداشت مجلس نیز روی این مساله نظارت خواهد کرد.»

وی تصریح کرد: «سه‌شنبه گذشته با معاونت جدید دارویی وزارت بهداشت در زمینه کمبود دارو در کمیسیون صحبت شد و قول‌هایی دادند که ظرف دو هفته آینده این مساله حل خواهد شد که این مهلت هفته آتی به اتمام می‌رسد و طبق گزارش‌ها مشکل در حال برطرف شده است و داروهای مورد نیاز تامین شده است.»

این نماینده مجلس درباره سرنوشت طرح دارویار گفت: «سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که امسال حدود 70 میلیارد تومان به این طرح اختصاص خواهد داد اما هنوز زمان و چگونگی توزیع این اعتبار مشخص نیست و با توجه به صحبتی که مسئولان این سازمان انجام داده‌اند، قرار است اعتبار مربوطه امسال تخصیص یابد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار