مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

آموزش‌های تربیتی پیش از دبستان سبب پشتیبانی از دوران تحصیل دانش‌آموزان می‌شود

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت تربیت پیش از دبستان می‌تواند ۱۲ سال دوران تحصیلی دانش‌آموزان را آنطور که شایسته و بایسته در تعلیم و تربیت نیاز است، پشتیبانی کند.

کد مطلب: ۱۳۲۲۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های تربیتی پیش از دبستان سبب پشتیبانی از دوران تحصیل دانش‌آموزان می‌شود

علی اسماعیلی امروز در همایش فعالان حوزه کودکستان‌های استان زنجان که با حضور رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های غیررسمی پیش از دبستان، یکی از مهمترین و زیربنایی‌ترین دوره‌های آموزشی و تربیتی است.

وی خاطرنشان کرد: تربیت پیش از دبستان می‌تواند ۱۲ سال دوران تحصیلی دانش‌آموزان را آنطور که شایسته و بایسته در تعلیم و تربیت نیاز است، پشتیبانی کند.

اسماعیلی با اشاره به دغدغه‌مندی و همچنین قائل شدن جایگاه خاص رهبر معظم انقلاب نسبت به دوران کودکی بیان کرد: پس از تاکیدات ایشان دوره آموزش‌های پیش از دبستان از سازمان بهزیستی به به وزارت آموزش و پرورش منتقل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: دوران ابتدایی را فنداسیون تعلیم و تربیت می‌دانیم اما یقیناً آموزش‌های پیش از دبستان هم می‌تواند چنین جایگاهی برای دوره ابتدایی داشته باشد و از این جهت دارای اهمیت بالایی است.

وی گفت: وقتی نگاه به آموزش‌های پیش از دبستان صرفاً نگاه آموزشی باشد، بزرگترین جفا را در حق کودک کرده و آنطور که باید و شاید به آن نپرداخته‌ایم.

اسماعیلی اظهار کرد: با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، شرایط ویژه‌ای در مسیر تولید محتوا و سازماندهی و ساماندهی فضاهای تعلیم و تربیت برای کودکان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آموزش‌های غیررسمی دوران پیش‌دبستانی در قالب بخش خصوصی اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: نقش مربیان، مدیران و موسسان در این زمینه بسیار بااهمیت است؛ بنابراین باید دقت لازم را باید داشته باشند چون در حساس‌ترین مرحله تربیتی کودک، وارد می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به بهبود فضاهای آموزشی مهدکودک‌ها بعد از انتقال به آموزش و پرورش گفت: امیدواریم با کمک و مساعدت ایثارگرانه مربیان و با رویه‌ای که برای تعلیم و تربیت کودکان اعلام شده، بتوانیم برای کودکان چاره‌اندیشی کرده و ظرفیت و توانمندی کودکان را به فعلیت برسانیم.

وی با بیان اینکه وظایف قانونی که بر عهده آموزش و پرورش است را پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا تمام مراکز آموزش پیش از دبستان را زیر چتر سازمان ملی تعلیم و تربیت آورده و با الزام به اخذ مجوز در مسیری که در قالب سازمان طراحی شده، حرکت کنند.

اسماعیلی ابراز کرد: با همراهی مربیان و موسسان تلاش می‌کنیم با نظام‌مند کردن تمام مراکز آموزش پیش از دبستان در قالب یک سازمان ملی، مسیری را طی کنیم که مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حسین قاسمی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان اینکه ضخصیت افراد در زندگی تا 7 سالگی شکل می‌گیرد، گفت: نه در شعار بلکه در عمل می‌دانیم که دوره کودکی، دوره اساس است و اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: مربیان پیش از دبستان نقش اساسی در شکل‌گیری شخصیت سرمایه‌های عظیم آینده کشور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار