رادیو نمایش با «جام جهانی» علاقه‌مندان به ورزش را همراهی می‌کند

تهران (پانا) - رادیو نمایش با سریال «جام جهانی» از ۲۸ آبان مخاطبان رادیو را با داستان یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی آشنا می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۲۲۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
رادیو نمایش با «جام جهانی» علاقه‌مندان به ورزش را همراهی می‌کند

بازی‌های ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۳۰ آبان شروع می‌شود و ایران در نخستین بازی به رقابت با انگلیس می‌پردازد. در این بحبوحه، شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی هم سعی در پوشش این مراسم دارند و از زاویه‌ای به این رویداد ورزشی می‌پردازند.

محسن سوهانی، مدیرکل هنر‌های نمایشی و رادیو نمایش درباره درباره نمایش رادیویی «جام جهانی» به مناسبت آغاز بازی‌های جام جهانی گفت: ایده سریال «جام جهانی» درباره تیم‌های حاضر در جام جهانی است که هر قسمت آن به داستان یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی و فوتبالشان می‌پردازد.

سوهانی ادامه داد: در پس زمینه داستان به فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور پرداخته می‌شود. از این منظر هم برای ورزش دوستان و هم به عنوان یک سریال متفاوت در رادیو نمایش کاری جالب است. این سریال همزمان با پخش بازی‌های جام جهانی آغاز می‌شود. یعنی از ۲۸ آبان تا ۲۴ آذر ساعت ۱:۰۰ بامداد روی آنتن رادیو نمایش می‌رود و تکرار آن روز بعد در ساعت ۲۲:۰۰ است.

مدیر رادیو نمایش افزود: تهیه‌کننده این سریال آقای شهریار کرمی است که جزو تهیه‌کننده پیشکسوت رادیو هستند. سردبیر کار و سرپرست نویسندگان آقای مجید نظری نسب است که از پیشکسوتان و صاحب قلمان قدیمی رادیوست. کارگردان هم فریدون محرابی است و جمعی از بازیگران اداره کل هنر‌های نمایشی در این سریال حضور دارند.

وی در پاسخ به این سوال که در این سریال چقدر از واقعیت و تخیل استفاده شده، توضیح داد: این سریال اثر نمایشی است. درسته که از مستند و اقتباس بهره گرفته شده، ولی اصل داستان پرداخت نمایش‌گونه است. در کنار جاذبه‌ای که فوتبال برای مخاطبان دارد، پرداخت داستان‌گونه و روایت نمایشی از موضوع جذابیت را دو چندان می‌کند.

مدیرکل هنر‌های نمایشی گفت:، چون هم جذابیت ورزشی را در سریال داریم و هم بخش مستند و اطلاعات تکمیلی را ارائه می‌دهیم، مخاطب می‌تواند با شنیدن این نمایش از کشور‌های مختلف، فرهنگ، آداب و رسوم و فوتبالشان آگاهی پیدا کند. علاوه‌بر این‌ها، جذابیت نمایش رادیویی به این موضوعات پیوند می‌خورد. بخصوص علاقه‌مندان ورزش و دنبال‌کنندگان جام جهانی می‌توانند با شنیدن سریال از نکات متفاوت و کمتر شنیده شده درباره ورزش، فرهنگ و ملیت‌های مختلف آگاه شوند.

سوهانی درباره دیگر سریال‌های تولید شده برای رادیو نمایش در روز‌های آینده گفت: کار‌های اقتباسی، تاریخی و ... داریم و ژانر‌های مختلف را در رادیو نمایش اجرا می‌کنیم. ما در موضوعات مختلف و در ژانر‌های مختلف خیلی کار کردیم و خواهیم کرد. به طور مشخص از ژانر پلیسی - معمایی ایرانی کار کردیم تا اقتباس از کار‌های خارجی مانند شرلوک هلمز که روی آنتن رادیو نمایش است و به سریال پرطرفداری تبدیل شده است.

مدیر رادیو نمایش به ژانر فانتزی - تخیلی یا علمی - تخیلی اشاره کرد و افزود: این ژانر‌ها بخاطر محدودیت در سیما و نیاز به بودجه بالا کمتر پرداخته می‌شوند. ولی در رادیو مزیت است و ما سعی کردیم به نحو احسن از این مزیت استفاده کنیم. به عنوان مثال، در آینده‌ای نزدیک «رستم در قرن ۲۲» را تولید خواهیم کرد. این سریال جزو کار‌های فانتزی و اقتباسی طنز است. متن اصلی اثر به سال‌های ۱۳۱۷ مربوط می‌شود و نویسنده‌اش آقای صنعتی‌زاده است. ایشان از نویسندگان اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی است و جالب است که در این برهه کاری فانتزی به این نام نوشته است. ما هم از این اثر اقتباس رادیویی انجام دادیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار