مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت:

اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره فرهنگی و ورزشی

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در شورای فرهنگ عمومی بیان کرد آموزش و پرورش استان همدان از سال گذشته ۱۸ طرح آموزشی را با مشارکت وزارتخانه و اعتبارات استانی آغاز کرده است و بخش عمده‌ای نیز در حال تکمیل و بهره‌برداری است.

کد مطلب: ۱۳۲۲۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره فرهنگی و ورزشی

محمود نقوی اظهار کرد: با وجود تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه کاره آموزش و پرورش استان همدان در سفر رییس جمهور اما برای تکمیل و تجهیز اردوگاه دانش آموزی اعتباری پیش بینی نشده است.

نقوی اضافه کرد: تقویت و تجهیز اردوگاه ها و برگزاری اردوهای دانش آموزی، اثرگذاری بالایی بر روحیه دانش آموزان دارد و موجب نشاط و شادی آنها می شود که این موضوع مغفول مانده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه بیشترین میزان اردو در نیمه نخست سال برگزار می شود اظهار کرد: استان همدان دارای ۱۰ اردوگاه دانش آموزی است که برخی از آنها نیازمند ایجاد راه دسترسی است.

نقوی با بیان اینکه یکی از مشکلات برگزاری اردو، ثبت در سامانه به علت نبود امکان پذیرش بود که این فرایند حذف و مجوز دستی صادر می شود، ادامه داد: همچنین برای بیمه مسئولیت دانش آموزان هر مدیر باید پنج میلیون تومان واریز می کرد که این رقم نیز از طریق آموزش و پرورش پرداخت می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از احیای مجدد اردوی طرح معرفت پس از چند سال تعطیلی، شروع اردوها یک روزه و اردوی معلمان برتر ثامن خبر داد و گفت: انتطار می رود شهرداری سه دستگاه خودرو برای تردد دانش آموزان به سمت موزه پیش بینی کند.

نقوی ادامه داد: طرح معرفت هفت با حضور چهار هزار دانش آموز در اردوی چهار روزه قم جمکران برگزار شد که روز چهارشنبه هفته جاری اختتامیه این اردو است.

وی افزود: هزینه اعزام هر دانش آموز به این اردو ۶۰۰ هزار تومان بود که ۲۰۰ هزار تومان از طریق وزارتخانه، ۲۰۰ هزار با کمک مدارس تامین و مابقی توسط دانش آموز پرداخت شد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان نیز در ادامه گفت: اعزام ۱۴ هزار دانش آموز این استان در سالتحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به اردوهای فرهنگی و تربیتی توسط آموزش و پرورش هدف گذاری شده است.

«غلامرضا فریدونی» اظهار کرد: طبق بررسی های صورت گرفته شماری از اردوگاه های استان نیازمند تجهیز و تعمیر است که در این راستان می توان از ماشین آلات و تجهیزات شهرداری های استان استفاده کرد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد آموزش پرورش همدان طرح توجیهی دقیق و علمی از اردوگاه ها به سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان ارائه دهد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان گفت: پس از ارائه طرح توجیهی برای راه اندازی و به روز رسانی ۲ اردوگاه نصر و حیدره، با تفکیک جنسیت یکی از این اردوگاه ها برای بانوان و دیگری برای آقایان پیش بینی می شود.

فریدونی ابراز امیدواری کرد با ساماندهی اردوگاه های تربیتی آموزش و پرورش همدان، تا پایان سال شاهد حضور پرشمار، موثر و مفید دانش آموزان در این اردوها با رویکرد جهاد تبیین باشیم.

خبرنگار: حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار