رونمایی از دستخط مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموزان بشاگردی

تهران (پانا) - با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری از دستخط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در مورد بشاگرد، در جمع دانش‌آموزان رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از دستخط مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموزان بشاگردی

محمد مخبر ظهر روز شنبه در مراسم افتتاح دبستان(برکت) دانشمند شهیدمحسن فخری‌زاده با قدردانی از زحمات و خدمات مرحوم والی و همه کسانی که برای حل مسائل و محرومیت زدایی منطقه بشاگرد خدمت کرده‌‎اند، اظهار داشت: منطقه بشاگرد منطقه‌‎ای محروم، ‌وفادار، دلسوز و ولایت مدار است. زمانی هر گاه اسم بشاگرد شنیده می‎شد، محرومیت، کمبود و مشکلات به ذهن خطور می‎کرد که امیدوارم این مقطع گام دوم برای حل مشکلات این منطقه باشد و بتوانیم مشکلات و سختی‎های مردم بشاگرد را مرتفع کنیم.

مخبر با تأکید بر اینکه منطقه بشاگرد هنوز تا رسیدن نقطه‌‎ای که حق مردم آن است فاصله زیادی دارد، گفت: تا قبل از انقلاب کمتر کسی بود که نام این منطقه را شنیده باشد که با تلاش مرحوم والی و دیگر خدمتگزاران این منطقه معرفی شد و در مسئولین کشور نسبت به بشاگرد حساسیت ایجاد شد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه خطاب به دانش آموزان و والدین آن‎ها در شهرستان بشاگرد گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز بخش زیادی از مسئولین کشور از مناطق محروم بوده‎‌اند. از امام خمینی(ره) که از اطراف خمین بودند تا مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، روسای جمهور ادوار مختلف، وزرا، روسای مجلس و فرماندهان سپاه از مناطق محروم کشور بوده‌‎اند.

مخبر تصریح کرد: کابینه آینده نظام از میان فرزندان این کشور و به ویژه از مناطق محروم شکل خواهد گرفت. از این رو باید قدر دانش آموزان را بدانیم و خودشان نیز باید حداکثر تلاش و کوشش خود را به کار گیرند تا بتوانند استعدادهایشان را شکوفا کنند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه کشور از طریق نیروی انسانی ساخته می‎شود و کارخانه‎‌ها و منابع صرفا عامل توسعه نیستند، اظهار داشت: نقش دانش آموزان در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و سایر مقاطع، بسیار بارز و برجسته بوده و هیچ قشری از سایر طبقات تا این حد در مسائل انقلاب و جنگ حضور فعال نداشته‎‌اند.

مخبر با اشاره به راهپیمایی روز گذشته که در سراسر کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی روز دانش آموز بخش زیادی از جمعیت حاضر را دانش آموزان تشکیل داده بودند.

معاون اول رئیس جمهور دانش آموزان را افرادی خلاق، خوش فکر و با طینت پاک توصیف کرد و افزود: معنویت در دانش آموزان به خوبی منعکس می‎شود و باید قدر آن‎ها را بدانیم و اگر به نیازی که آن‎ها برای رشد و شکوفایی دارند توجه نکنیم در حقیقت به خودمان، انقلاب و کشور ظلم کرده‌‎ایم.

مخبر با بیان اینکه گرفتاری‎ها و مشکلات سنگین روزمره دولت در حال برطرف شدن است، گفت: گام‎های خوبی در این راستا برداشته شده و بسترهای مناسبی برای رشد و شکوفایی کشور شکل گرفته که امیدوارم به زودی شاهد تجلی آثار آن در بخش‎های مختلف باشیم.

در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از دست خط مقام معظم رهبری در جمع دانش آموزان بشاگردی رونمایی شد که فرموده‎اند: «بسم الله الرحمن الرحیم از پیشرفت بشاگرد و هر نقطه کشور احساس سرافرازی می‎کنم و جبه شکر نعمت الهی بر خاک می‎گذارم. رحمت خدا بر مرحوم والی و دیگر خدمتگزاران آن خطه، هر چه می‎توانید تلاش کنید که آبادانی را کامل و سراسری کنید.»

گفتنی است معاون اول رئیس جمهور پیش از حضور در این منطقه، با مردم روستای دره شهر به صورت چهره به چهره دیدار کرد و پای درد دل آن‎ها نشست.

معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود به این روستا بر مزار شهید حسین عالی زاده حضور یافت و به مقام شامخ شهدای اسلام و انقلاب اسلامی ادای احترام کرد و مردم روستای دره شهر نیز با شعارهای انقلابی از معاون اول رئیس جمهور استقبال کردند.

مخبر سپس در روستای ناشکی از دیگر روستاهای شهرستان بشاگرد حضور یافت و ضمن بازدید از کلاس درس دانش آموزان، در جریان کاستی‎ها و مشکلات مردم و دانش آموزان این روستا قرار گرفت.

۳۳۰۰ متر مربع فضای آموزشی برای ۵۰۰ دانش آموز بشاگردی

محمد مخبر در جریان سفر به استان هرمزگان، با حضور در شهرستان بشاگرد، دبستان(برکت) دانشمند شهید محسن فخری زاده را با زیربنای۳۰۰مترمربع و سه کلاس درس در ر‌وستای بند‌ نر و دو خوابگاه را در منطقه خمینی شهر افتتاح کرد.

این مدارس و خوابگاه‌ها جزو دستورات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برای کمک به شهرستان بشاگرد بوده است که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

دبستان برکت(شهید فخری زاده) در زیربنای ۳۰۰مترمربع با سه کلاس درس و فضاهای جانبی شامل آزمایشگاه، سالن چند منظوره و کتابخانه با اعتباری بالغ بر۲,۳۴۰میلیارد تومان در روستای بند نر احداث شده است.

خوابگاه دخترانه به مساحت ۱۵۸۵ متر مربع در دو طبقه بصورت اسکلت فلزی با ظرفیت۲۰۰ دانش‌آموز و خوابگاه پسرانه به مساحت ۱۴۵۰ متر مربع در دو طبقه با سیستم icf با ظرفیت۲۰۰ دانش آموز در منطقه خمینی شهر بشاگرد در مدت ۱۵ ماه توسط گروه جهادی آل یاسین ساخته شده و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آن را تجهیز کرده است.

هزینه ساخت خوابگاه پسرانه به طور کامل توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) تامین شده و مجموع اعتبار برای تکمیل خوابگاه دختران و احداث خوابگاه پسران ۱۴,۸ میلیارد تومان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار