رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی البرز در گفت‌وگو با پانا:

طرح 313 سازمان دانش‌آموزی‌ طرحی الگو‌پذیر برای تربیت نسل نوجوان است

کرج (پانا) - رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان البرز عنوان کرد طرح 313 طرحی الگوپذیر برای تربیت نسل نوجوان است.

کد مطلب: ۱۳۲۰۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح 313 سازمان دانش‌آموزی‌ طرحی الگو‌پذیر برای تربیت نسل نوجوان است

مجتبی فریدونی، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان البرز در گفت‌‌وگو با پانا بیان کرد‌: «‌عنوان طرح 313 یکی از عنوان‌های دلپذیر و دلچسبی است که برای این طرح انتخاب شده است‌. امید است که ما هم بتوانیم یکی از 313 نفر از یاران امام زمان (عج) باشیم‌. حال که در طرح 313 مشاهیر و مفاخر‌‌ ملی مد نظر است این طرح بسیار طرح با‌مسمایی خواهد بود. امید است این طرح آغازی باشد برای معرفی خوبان هر کشور به‌ویژه کشور ایران و انشالله نسل جوان و نوجوان ما با این مشاهیر و مفاخر بیشتر آشنا شوند.»

وی درباره چگونگی اجرای طرح 313 سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد‌: «‌ما باید با افرادی که صاحب تریبون هستند ارتباط برقرار کنیم و بتوانم الگو‌های برتر علمی‌، فرهنگی‌، هنری و...‌ را به نسل جدید معرفی کنیم‌. چون بحث الگو در تربیت، یک رکن رکین است، تربیت با الگو خیلی سریع‌تر حاصل می‌شود. به نظر من ما باید در بحث الگو کار جدی انجام دهیم، الگو‌دهی به نسل نوجوان در تربیت آنان نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.»

فریدونی ادامه داد: «‌جایی خواندم که گفته شده بود 5 نفری که از آن‌ها الگو می‌گیرید چه افرادی هستند. آن 5 نفر در شخصیت و رفتار شما نقش کلیدی را ایفا می‌کنند‌. هدف از اجرای این طرح هم این است که ما به دانش‌آموزان الگوهایی معرفی کنیم که در شخصیت آن‌ها تاثیر‌گذار باشند و اگر الگوی خوب معرفی نکنیم، الگو‌های بد در جان نوجوانان نفوذ خواهند کرد و اصطلاحا از زیبایی خالی می‌شوی و از زشتی پر‌.»

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان البرز درباره هدف طرح 313 نیز گفت: «‌به نظر من، هویت اسلامی بحث سرنوشت‌سازی است و در آینده کشورمان ایران بسیار تاثیر‌گذار است. اگر فردی احساس هویت کند گرفتار خیلی از انحراف‌ها نمی‌شود و می‌تواند یک نسل را از انحراف نجات دهد‌. ما مفاخر خیلی قوی‌ای داریم مثل حافظ، سعدی و...‌ تهاجم فرهنگی بر کسانی اثر می‌گذارد که خالی از هویت باشند. اگر یک فردی طلایی در دست داشته باشد و همه جهان بگوید در دست تو زباله‌ای وجود دارد او تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد و حتی بالعکس هم وجود دارد. یعنی ما طلایی را داریم که نباید آن را از دست دهیم.»

وی همچنین اظهار کرد‌: «رهبر معظم انقلاب چند سال پیش یک جمله‌ای بیان کردند که خیلی جالب بود که امروزه جوانان و نوجوانان ما بازیکن یک تیم خارجی را می‌شناسند و یا اسم یک تیم خارجی برای آن‌ها دارای اهمیت است‌. در ادامه رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند که این جوانان و نوجوانان خیلی چیز‌های دیگری را باید بشناسند، از پیشرفت‌های مملکت‌مان آگاه باشند، یک زمانی بود که ما از تمام کشور‌ها می‌خواستیم که به ما سیم خاردار بدهند، اما نمی‌دادند و هم‌اکنون خیلی از کشور‌ها نیازمند پیشرفت‌های علمی ما هستند. این موضوع بسیار غرور‌انگیز است‌. چرا ما این‌ها را نمی‌دانیم چون الگو‌هایی برای جوانان تئوری و معرفی شده است که ما را از اهداف والای خود دور می‌کند. رهبر انقلاب درباره همین موضوع هم می‌گویند حالا نوجوانان ما رئال مادرید را می‌شناسند یا خلاصه یک محبت یا عرقی به آن دارند. بد نیست، بدتر این است که چیز‌هایی که مهم‌تر از رئال مادرید است را نمی‌شناسند و برای آن‌ها محبوبیتی ندارد.»

وی گفت: «‌پیشنهاد بنده این است که طرح 313 مقطعی نباشد و این طرح را با قدرت ادامه دهیم و در دادن الگو‌، الگوهایی که دانش‌آموزان بتوانند با آن مأنوس باشند، هنرمندانه و هوشمندانه روی آن‌ها کار کنیم، خصوصاً الگوهایی که هم‌سن دانش‌آموزان باشند، بیشتر تاثیر‌گذار خواهد بود. مثل شهدای دانش‌آموز. که در دانش‌آموزان پسر بهنام محمدی و شهید رضا پناهی خیلی ویژه هستند، در دختران شهیده طاهره هاشمی که عشق دیگران در وجودش شعله می‌کشید و با محبت و فداکاری که نسبت به دیگران داشت، خیلی برای جبهه حق تلاش کرد. بنابراین این شهدایی که هم‌سن دانش‌آموزان هستند می‌توانند الگوی ویژه‌تری برای این نسل جوان و نوجوان باشند.‌»

دانش‌آموزخبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار