قول معاون وزیر راه و شهرسازی برای اتمام تعهدات ۸۰ درصدی مسکن مهر

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم گام دوم اجرایی‌شدن صد هزار طرح نهضت ملی مسکن وعده داد که تا پایان سال، ۸۰ درصد از تعهدات مسکن مهر در شهرهای جدید به اتمام برسد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
قول معاون وزیر راه و شهرسازی برای اتمام تعهدات ۸۰ درصدی مسکن مهر

مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی گام دوم طرح نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهر جدید با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در گام اول طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید با ۱۰۰ هزار واحد آغاز شد و در گام دوم که آبان ماه کلید خورد تعداد ۱۰۰ هزار واحد دیگر آغاز شد.

در این طرح اجرای خانه‌های حیاط‌دار اجرایی شد

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در شهرهای جدید با توجه به تکلیف ۶۰۰ هزار واحد مسکونی شهرهای جدید تاکنون ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از ۶۰ درصد ظرفیت آماده‌سازی زمین‌های این طرح انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ۹ استان و ۱۳ شهر جدید برنامه صد هزار بسته مسکن طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید آغاز می‌شود، تصریح کرد: در طراحی و نوع تراکم مسکن‌ها به سمت تراکم پایین رفته‌ایم و در زمین‌های متناسب با جمعیت به صورت حیاط‌دار و یا حداکثر دو طبقه و در کلانشهرها ۶ تا ۷ طبقه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: در کنار توسعه مسکن به زیربنا و روبنا توجه کرده‌ایم و تلاش شده است سرانه‌های خدماتی هم ارایه شود تا کیفیت لازم برای زیست اجتماعی فراهم باشد. تعداد۵۲۶ واحد، سرانه پروژه‌های فرهنگی و خدماتی اعتباری است که در نظر گرفته شده است.

جعفری درباره تعهدات باقیمانده مسکن مهر از برنامه‌های در دست اجرای شرکت عمرانی شهرک‌های جدید گفت: تا پایان سال بالای ۸۰ درصد از تعهدات مسکن مهر به اتمام خواهد رسید و برای شهرهای جدید پرند و پردیس تا تابستان سال آینده این طرح به سرانجام خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار