خاصیت ضد سرطانی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی انگور

تهران (پانا) - انگور از آن دسته میوه‌هایی است که هم کال و نارس آن (غوره) استفاده می‌شود، هم خود میوه (انگور)، هم خشک‌شده آن (کشمش) و هم جوشانده آب آنگور (شیره) و هر کدام خواص بسیاری دارند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
خاصیت ضد سرطانی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی انگور

به گزارش جامعه 24، انگور سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است و نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد. این میوه بهشتی همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و دیابت را کنترل می‌کند.

ویتامین‌های K، A، C، B۶ و همچنین گیاه‌مغذی‌های فنول و پلی فنول از مواد مغذی انگور است. گیاه‌مغذی‌ها بدن ما را در برابر بیماری محفاظت می‌کنند. انگور همچنین دارای تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فولات و مواد معدنی پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و سدیم، فیبر رژیمی، کربوهیدرات سالم، آنتی‌اکسیدان و مقدار مناسبی پروتئین است. فلاونوئید‌های موجود در انگور از صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌کاهد و جلوی سرعت روند پیری را می‌گیرد.

درمان آسم و تقویت استخوان با مصرف انگور

قدرت مرطوب‌کنندگی انگور، رطوبت ریه‌ها را افزایش می‌دهد و از حملات آسمی می‌کاهد، انگور همچنین به علت دارا بودن مس، آهن و منگنز از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از بیماری قلبی و درمان میگرن

انگور به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسید از گرفتگی رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. همچنین آب انگور درمان خانگی میگرن محسوب می‌شود.

درمان یبوست و تسکین سوء‌ِهاضمه با انگور

انگور به دلیل دارا بودن اسید ارگانیک، قند و سلولز از میوه‌های ملین محسوب می‌شود و به همین دلیل به درمان یبوست کمک می‌کند. همچنین با تنظیم عملکرد ماهیچه‌های روده و معده، یبوست مزمن را درمان می‌کند. انگور از حرارت بدن می‌کاهد و در نتیجه سوء‌ِهاضمه و سوزش معده را درمان می‌کند.

کاهش خستگی و اختلال‌های کلیوی

آب انگور سفید و روشن، بخشی از آهن مورد نیاز انسان را تأمین و در نتیجه خستگی را کم می‌کند. افرادی که مشکل کم خونی دارند می‌توانند با خوردن انگور سطح آهن و مواد معدنی شان را در حد متعادل نگه دارند.
یکی دیگر از خواص انگور، افزایش ادرار است که می‌تواند میزان اسیدیته ناشی از اسید اوریک را به‌طور چشمگیری کاهش دهد. همچنین موجب حذف اسید داوریک از دستگاه ادراری شده و در نتیجه از تنش و فشار روی کلیه‌ها کاسته می‌شود.

خاصیت ضد سرطانی، ضدباکتریایی و ضدویروسی انگور

یکی دیگر از خواص انگور، ویژگی ضد سرطانی و کاهش کلسترول خون است. همچنین انگور قرمز ویژگی ضدباکتریایی و ضدویروسی داشته و می‌تواند فرد را از ابتلا به عفونت محفوظ نگه دارد.

تقویت سیستم ایمنی و کاهش آلزایمر

انگور می‌تواند سلامت مغز را افزایش داده و شروع بیماری‌های تحلیل‌برنده سیستم عصبی مانند آلزایمر را به‌تأخیر بیندازد. بالا بودن مقدار ویتامین‌های C، K و A در انگور باعث سلامت بیشتر ارگان‌های بدن به‌ویژه سیستم ایمنی و نیز جلوگیری از سرماخوردگی مداوم می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار