دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری اعلام کرد؛

اجرای برنامه «کافه 57» با محوریت گفت‌وگوی دانش‌آموزان در 5هزار مدرسه

دشمن به دنبال تغییر مفهوم استکبار در ذهن دانش‌آموزان است /دانش‌آموزان ما با کنشگری اجتماعی، کمک‌حال نظام و کشور هستند

تهران (پانا) - دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت ریشه اتفاقات اخیر در این است که دشمنان نمی‌خواهند پیوندی بین حوزه‌های علمی و کنشگری اجتماعی در جامعه دانش‌آموزی کشور شکل بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه «کافه 57» با محوریت گفت‌وگوی دانش‌آموزان در 5هزار مدرسه

حسین تاریخی در نشست خبری با موضوع "چهل و سومین سالگرد تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و هفته ملی نوجوان" گفت: این اتحادیه در سال ۱۳۵۸ با نگاه متعالی حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و در طول این ۴۳ سال در کنار دانش‌ آموزان نوجوان بوده‌ایم و همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها با محوریت این عزیزان انجام شده است.

وی افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قدیمی‌ترین تشکل دانش‌آموزی کشور و پرچمدار جنبش دانش‌آموزی بوده است و با حفظ و تقویت هویت اسلامی و ایرانی نوجوانان، در مسیر آرمان‌های متعالی انقلاب ک نظام اسلامی گام‌های بزرگ و ماندگاری برداشته است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: فعالیت‌ها و تجربیات این اتحادیه نشان داد که اگر به دانش‌‌آموزان اعتماد کنیم و به آن‌ها میدان بدهیم، آنها در مراحل حساس و گذرگاه‌های تاریخی به کمک انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی آمده‌‌اند.

تاریخی با اشاره به تلاش بیش از چهار دهه این اتحادیه برای تقویت کنش‌گری دانش‌آموزان نوجوان گفت: اعضای دانش‌آموزی این اتحادیه همواره با کنشگری اجتماعی، وارد عرصه‌های متنوع و مختلف شده اند و مسئولیت‌پذیری را تمرین کرده‌اند و آموخته‌اند.

وی تصریح کرد: در اتفاقات اخیر کشور مشاهده کردیم که این یکی از برکات جامعه ما حضور دانش‌آموزانی است که با اتکا به همین کنشگری اجتماعی، برای دفاع منطقی و اصولی از کشور، مردم و نظام اسلامی وارد میدان شدند و نقش و تاثیر مهم آن‌ها بار دیگر برای همگان آشکار و اثبات شد.

مقام ارشد قدیمی‌ترین تشکل دانش‌آموزی در جمهوری اسلامی ایران، یکی از محورهای مهم فعالیت‌های این اتحادیه را تقویت روحیه استکبارستیزی، امکان کنشگری اجتماعی و تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان مطابق با سند تحول بنیادین عنوان کرد.

دشمن به دنبال تغییر مفهوم استکبار در ذهن دانش‌آموزان است

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه تقارن سالگرد تاسیس اتحادیه و روز دانش‌آموز از نظر ماهیتی و ذاتی دارای وجوه مشترکی است، اظهار داشت: دانش‌آموزان و نوجوانان ما از نظر ذاتی، استکبارستیز هستند و البته استکبارستیزی و مخالفت با تکبر، غرور و خودخواهی در فطرت همه انسان‌ها وجود دارد اما این موضوع در دانش‌آموزان ایران اسلامی پررنگ‌تر است و آنها در برابر هرگونه رفتار استکباری مقاومت می‌کنند.

تاریخی افزود: روحیه پهلوانی و سلحشوری از قدیم‌الایام و در طول تاریخ در مردم ایران اسلامی بویژه نوجوانان وجود داشته و همچنان تداوم دارد و تقویت شده است؛ برهمین اساس با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، کنش‌گری‌های خوبی را از سوی مردم و دانش‌آموزان برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های‌مان شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی به خیال خام خود می‌خواهند این روحیه را در نسل جوان و نوجوان ما تغییر دهند و همین موضوع را نقطه امیدبخش برای خودشان می‌دانند که البته در اشتباه و گمراهی هستند. آنها می‌دانند که حذف روحیه استکبارستیزی در این نسل غیرممکن است بنابراین به دنبال تغییر مفهوم استکبار در ذهن دانش‌آموزان ما مطابق با تفکرات باطل خود هستند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: با این حال به زودی این گرد و غبارها در کشور از بین خواهد رفت، حقیقت برای همگان آشکار خواهد شد و روسیاهی برای افرادی باقی می‌ماند که در این دام گرفتار شدند.

امکان بیان مطالبات و دغدغه‌های دانش‌آموزان بدون واسطه با مدیران و مقامات کشور

تاریخی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما این است که ظرفیت‌ها و امکانات برای بیان مطالبات و دغدغه‌های دانش‌آموزان را ارتقا دهیم تا آنها بیش از گذشته بتوانند با بهره‌مندی از عقبه تعقل و پختگی، خواسته‌ها و انتظارات خود را بدون واسطه با مدیران و مقامات کشور مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف و مخاطبان اصلی برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، محصلان در متوسطه اول و متوسطه دوم هستند، تاکید کرد: قطعا این نسل نوجوان یکی از باانگیزه‌ترین نسل‌ها برای تداوم ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است.

لیگ‌های کتابخوانی، دوچرخه پیمایی و برنامه کافه 57

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره برنامه‌های این تشکل دانش‌آموزی همزمان با چهل و سومین سالگرد تاسیس آن، اظهار داشت: برنامه دوچرخه‌پیمایی توسط دانش‌آموزان به سمت محل‌های تجمع 13 آبان و مراسم نماز جمعه در روز دانش‌آموز اجرا خواهد شد.

وی درباره برنامه کافه 57 نیز بیان کرد: اجرای این برنامه از ماه آبان با محوریت گفت‌وگوی دانش‌آموزان در محیط مدرسه و در یک فضای عقلانی و منطقی آغاز می‌شود و در 5 هزار مدرسه متوسطه دوم در فاز اول، شاهد شکل‌گیری فضای گفت‌وگو و تبادل نظر برای نوجوانان خواهیم بود.

تاریخی افزود: همچنین لیگ‌های دانش‌آموزی با محوریت کتابخوانی و با موضوع گام دوم و استکبارستیزی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

فعالیت سامانه عقیق و پویش «سلبریتی محبوب من»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تدوین کتاب «من معترضم» با موضوع پاسخ‌های دانش‌آموزی به مباحث حجاب و عفاف، فعال شدن سامانه «عقیق» برای پاسخگویی به سوالات نوجوانان در موضوعات علمی، اعتقادی، تشکیلاتی و احکام، اجرای سرودهای هماهنگ در میادین اصلی شهرها و برگزاری پویش «سلبریتی محبوب من» برای معرفی نوجوانان شهید و شهدای مقاومت را از جمله برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در این ایام برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار