وزیر آموزش و پرورش در آیین تشییع پیکر دانش آموز حمله تروریستی شاهچراغ:

محدود کردن پیشرفت‌های علمی کشور دلیل اصلی دشمنی‌ها با ملت ایران است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشرفت های کشور در حوره نانو تکنولوژی، هسته ای، داروسازی، پتروشیمی و... گفت محدود کردن پیشرفت های علمی کشور دلیل اصلی دشمنی ها با ملت ایران است.

کد مطلب: ۱۳۱۹۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
محدود کردن پیشرفت‌های علمی کشور دلیل اصلی دشمنی‌ها با ملت ایران است

یوسف نوری در مراسم بزرگداشت شهید دانش آموز محمدرضا کشاورز از شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) و سالروز شهادت حسین فهمیده و روز نوجوان، در دبیرستان شاهد سید احمد خمینی شیراز با تسلیت شهادت سه دانش آموز شهید در حادثه تروریستی در شیراز اظهار کرد: شهادت محمدرضا کشاورز و دو دانش آموز دیگر پیوندی است با سالروز شهادت دانش آموز شهید حسین فهمیده که امام (ره) او را رهبر خویش نامید.

وی افزود: امام خمینی(ره) با رهبری حکیمانه اش احیاگر اسلام بود و دیگران ایشان را رهبر حیات مجدد اسلام نامیدند، اما ایشان شهید حسین فهمیده را رهبر خود نامیدند و این موضوع، نشان از حکمت بنیانگذار انقلاب اسلامی دارد.

نوری تصریح کرد: زمانی به امام خمینی(ره) گفتند چه کار کنیم تا شما راضی شوید؟ فرمودند؛ آموزش و پرورش را در اختیار من بگذارید و این سخن ارزنده حضرت امام خمینی(ره)، شان و منزلت آموزش و پرورش را مشخص می‎کند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: دانشمندان و همه کسانی که امروز قله‎های علم و فناوری را فتح کرده‎اند روزی در آموزش و پرورش تحصیل می‎کردند و این مایه افتخار آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: تحریم‎هایی که در ۴۰ سال اخیر بر کشور ما تحمیل شده است بر هر کشوری به جز ایران اعمال شده بود تا کنون از بین رفته بود، اما جمهوری اسلامی ایران با حرکت در مسیر شهدا به موفقیت‎های خیره کننده‎ای دست یافته است. وی ادامه داد: خون شهدای دانش آموز همواره درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرد و این هر روز تنومندتر از قبل شده است.

نوری افزود: نوجوانان عزیز توجه داشته باشند که امروز این عمال استکبار جهانی می‎خواهند شما را از درس و مدرسه دور کنند تا نتوانید قله‎های علم و فناوری را فتح کنید.

عضو کابینه دولت مردمی تصریح کرد: در دو سال اخیر مدارس ما به واسطه شیوع کرونا تعطیل بود، در حالی که مدارس هیچ کشوری تعطیل نشد و کسی هم اعتراضی به تعطیلی مدارس ما نمی‎کرد، اما امروز که مدارس ما حضوری است، دشمن تلاش می‎کند تا به هر قیمتی مدارس را به تعطیلی بکشاند، زیرا از پیشرفت‎های علمی ما بیمناک است.

نوری خاطرنشان کرد: خون شهدا جوشش ایجاد می‎کند و روز به روز انقلاب ما ریشه دارتر و تنومندتر می‎شود، لذا دیروز مردم شیراز و مشهد را دیدیم که چگونه شهدای حمله تروریستی به حرم احمدبن موسی (ع) را تشییع و تکریم و دشمن را مایوس کردند.

وی ادامه داد: دانش آموزان با شهدا مانوس باشند و ارتباط خود باخدای خویش را مستحکم کنند و تلاش کند همواره در مسیر شهدا و اهل بیت علیهم السلام گام بردارند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: شما همکلاسی‎های محمدرضا سعی کنید در همه ساحت‎های شش گانه تربیتی رشد کنید و در همه ابعاد تلاش کنید تا رشد داشته باشید، تا مانند دانشمندان هسته‎ای و شهید کشاورز و آرشام سرایداران که از نوشته‎هایش متوجه نخبگی این شهید والامقام شدم تا افتخاری برای کشورتان باشید.

وی اذعان کرد: شهید محمد رضا کشاورز حتی برای رفتن به حرم شاهچراغ(ع) از پدر اجازه می‎گیرد و این نشان از تربیتی تمام ساحتی این شهید دارد.

عضو کابینه دولت مردمی، تضعیف اخلاقیات در بین دانش آموزان را از اهداف دشمن برشمرد و اظهار کرد: دشمن می‎خواهد امنیت جامعه را با مخاطره روبرو کند، لذا دست به اغتشاش و حمله تروریستی می‎زند و غافل از این هستندکه با چنین اقداماتی امنیت ما پایدارتر می‎شود، لذا دشمن می‎خواهد با شهادت زائران حرم مطهر راه ارتباط ما با خداوند را تضعیف کند.

وی اضافه کرد: اگه امروز در علم و فناوری شاهد پیشرفت کشور هستیم از برکت خون و تلاش همین شهدا بوده است وشهدای هسته‎ای به واسطه ارتباطی که با خدا داشتند دستورات دینی را انجام می‎دادند و درمعنویت اوج می‎گرفتند.

نوری گفت: امروز به ما می‏گویند نباید از مزایای انرژی صلح آمیز هسته‎ای بهره‎مند شوید و می‎خواهند ما را محدود کنند تا پیشرفت و رشد علمی کشور کم شود، اما علی رغم همه محدودیت‎ها در نانو تکنولوژی مقام چهارم دنیا را داریم و داروهای تک نسخه‎ای را می‎سازیم و خودکفایی در تولید بنزین با استانداردهای یورو ۵ را در دستاوردهای خود داریم.

وی افزود: امیدوارم مدیون شهدا نباشیم، امروز با خدای خود عهد می‎بندیم رهرو شهدای فرهنگی و دانش آموز باشیم واز همه کسانی که در مراسم تشییع شهدا شرکت کردند تشکر می‎کنیم انشاالله با شهدا باشیم و در مسیر شهدا حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار