نایب‌رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با پانا:

جای خالی ارزیاب ساختمان در رشته‌های هنرستانی

تهران (پانا) - نایب‌رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران بابیان اینکه برای بالا بردن کیفیت ساختمان‌سازی نیاز به وجود ارزیابانی وجود دارد که تکنسین‌های متخصصی باشند، عنوان کرد که هنرستان‌ها می‌توانند رشته‌هایی با عنوان ارزیاب ساختمان راه‌اندازی کنند و بدین ترتیب برای فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها ایجاد شغل شود.

کد مطلب: ۱۳۱۹۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جای خالی ارزیاب ساختمان در رشته‌های هنرستانی

ایرج رهبر، نایب‌رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت کیفی‌سازی ساختمان‌ها و نقش آموزش و پرورش در این مهم گفت: «موضوع آشنایی دانش‌آموزان در دوران مدرسه با قانون ساختمان‌سازی در حد مسئولیت‌پذیر‌کردن دانش‌آموزها نسبت به محیط اطراف خوب است.»

در کشورهای اروپایی تکلیف آموزش‌های تخصصی ساختمان‌سازی روشن است

رهبر با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی تکلیف آموزش‌های تخصصی ساختمان‌سازی روشن است، اظهار کرد: «در کشورهای اروپایی افرادی را به‌عنوان کارشناس برای ارزیابی ساختمان، قیمت‌گذاری ساختمان،کیفیت کاری ساختمان تربیت‌کرده و مجوز داده‌اند. این نوع آموزش‌ها می‌تواند در هنرستان‌های ما انجام شود. در این صورت هم زمینه شغلی برای فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها ایجاد کرده‌ایم و هم موضوع کیفی‌سازی ساخت‌وساز مورد توجه قرار گرفته است.»

جای خالی ارزیاب ساختمان در رشته‌های هنرستانی

نایب‌رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران با توضیح درباره حرفه ارزیابی در رشته ساختمان‌سازی گفت: «ارزیاب‌ها مانند وکیل هستند و وقتی ارزیاب برای کیفیت ساختمان و بقیه موارد، تأییدیه داد آن خریدار خیالش راحت است و مطمئن است که قیمت کارشناسی است و کلاه‌برداری نیست. اگر بعدها هم مشکلی برایش به وجود بیاید می‌تواند شکایت کند و بیمه‌ها خسارت را پرداخت می‌کنند.»

به‌جای مشاور املاک، ارزیاب ساختمان تربیت کنیم

وی افزود:‌ «سیستم ساختمان‌سازی در ایران باید به سمت این نوع روش‌های کاربردی برود درحالی‌که در کشور ما این نوع بررسی‌ها و اقدامات توسط مشاورین املاک انجام می‌شود که آن‌هم بدون قاعده است. مشاور املاک بدون اینکه برود ساختمان را بررسی کند یا در جریان نحوه ساخت باشد ساختمان را تائید می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار