مدیر کل آموزش و پرورش البرز در مراسم زنگ پدافند غیرعامل :

دومین رتبه شهدای کشور مربوط به شهدای دانش آموز است

کرج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در برگزاری مراسم زنگ پدافند غیرعامل عنوان کرد دومین رتبه شهدای کشور مربوط به شهدای دانش‌آموز است.

کد مطلب: ۱۳۱۹۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
دومین رتبه شهدای کشور مربوط به شهدای دانش آموز است

برگزاری مراسم زنگ پدافند غیرعامل امروز با حضور علی حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش و رحمت الله نژاد فلاح مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در دبیرستان شهید محمد زارع ناحیه 3 کرج برگزار شد.

علی حجرگشت، مدیر کل آموزش و پرورش البرز در مراسم زنگ پدافند غیرعامل عنوان کرد: ما جنگ هشت ساله ای را پشت سر گذاشتیم که دقیقا معلوم بود چه کشورهایی می جنگند. گاهی اوقات به شما حمله می شود در صورتی که شخص متوجه نمی شود یا زمانی متوجه می شود که اتفاقات دیگری افتاده است، به همین دلیل باید آمادگی هایی را داشته باشیم. این آمادگی ها سخت و نظامی نیست و مقابله با این اتفاقات را پدافند غیر عامل می گویند. بنابراین امروزه پدافند غیر عامل از جنگ رو در رویی که در گذشته داشته ایم بسیار سخت تر است. بنابراین باید در برابر حملات دشمن همیشه هوشیاری و آمادگی لازم را داشته باشیم که اگر در این زمینه هوشیار نباشیم در برابر حمله های سایبری و هکری دشمن آسیب جدی می بینیم.

وی اضافه کرد: امروز هشتم آبان ماه است. روز شهادت یکی از اسطوره های دانش آموزی به نام شهید محمدحسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی، ۳۶هزار دانش آموز در طول جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند. دومین رتبه شهدای کشور ما را شهدای دانش آموز دارند و همینطور در حادثه دلخراش شیراز هم ۳دانش آموز به شهادت رسیدند.

در ادامه مراسم، رحمت الله نژادفلاح مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج بیان کرد: پدافند غیرعامل روش هایی است که آسیب رساندن به افراد را کم می کند. به طور مثال در زمان شیوع ویروس کرونا که سواد رسانه ای کافی نبود این عامل باعث استرس های فراوانی در جامعه شد. در صورتی که راه های مقابله و پیشگیری از آن را یاد گرفتیم، بنابراین مدرسه سازی هایمان باید مطابق با این شرایط باشند مثلا تهویه هوای مناسب در مدارس قرارداده شود. ما هیچ کاری را انجام ندادیم فقط در بازه مدرسه سازی و ساخت و ساز تمهیداتی را انجام دادیم که به این تمهیدات، پدافند غیرعامل می گویند.

وی در پایان یادآوری کرد: در خصوص تهاجم فرهنگی نیز همانطور که می بینید کشور ایران را متهم کرده اند که ایرانیان سواد رسانه ای کافی را ندارند بیایید آگاهی هایمان را بالا ببریم و به راحتی به شایعات دشمن توجه نکنیم.

دانش آموز خبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار