۱۳۰ بانوی معلم در اصفهان‌ فرهنگ‌یار ترافیک شدند

اصفهان (پانا) - رئیس پلیس‌ راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از آموزش و جذب ۱۳۰ نفر از بانوان فرهنگ‌یار معلم توسط کارشناسان این پلیس در طرح «بانوان فرهنگ‌یار ترافیک» در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۳۰ بانوی معلم در اصفهان‌ فرهنگ‌یار ترافیک شدند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سرهنگ اصغر زارع افزود: طرح جذب و آموزش بانوان فرهنگ یار ترافیک به دنبال اجرای طرح همیاران پلیس توسط پلیس راهور ابلاغ و با انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شد.

وی گفت: این افراد نقش بی‌بدیلی را در تربیت فرزندان برعهده دارند و براین‌اساس ارتقای فرهنگ ایمنی بانوان و انتقال این فرهنگ به خانواده و سایر اعضای جامعه از اهداف اجرای این طرح است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: معلمان آموزش‌دیده علاوه بر اینکه این خودشان در زمینه فرهنگ ایمنی رانندگی آموزش می‌بینند این آموزش‌ها را به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها نیز انتقال خواهند داد.

وی با بیان اینکه رعایت آداب و فرهنگ ایمنی رانندگی موجب ایمن شدن راه‌ها و امنیت در تردد شهروندان می‌شود گفت: انتظار می‌رود تا با اجرای این‌گونه طرح‌ها و فرهنگ‌سازی در رعایت اصول ایمنی در مسائل رانندگی بتوان از وقوع حوادث ترافیکی پیشگیری کرد.

زارع با اشاره به افزایش آمار تصادفات بر اثر رعایت‌نکردن قوانین رانندگی، اجرای این طرح را در کنار آموزش و همکاری همیاران پلیس که دانش‌آموزان بودند را در کاهش حوادث ترافیکی بسیار مثبت و مطلوب ارزیابی کرد.

بنا به اعلام پزشکی قانونی اصفهان در چهار ماه اول سال جاری، آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی با تعداد ۳۶۱ نفر، ۵، ۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش‌یافته است.

همچنین آمار مصدومان حوادث ترافیکی نیز در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳،۲ درصد افزایش‌یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار